شب موسیقی آذربایجان با همکاری ارکستر سمفونیک «البرز» و گروه موسیقی «موغام» به خوانندگی ناصر عطاپور برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی این برنامه، محمدحسین تفرشی - مدیر ارکستر سمفونیک البرز و تهیه‌کننده این کنسرت - گفت: برای اولین‌بار ارکستر سمفونیک البرز قطعاتی از آهنگسازان شهیر جمهوری آذربایجان را اجرا خواهد کرد. این برنامه حاصل همکاری گروه موسیقی موغام به سرپرستی و خوانندگی ناصر عطاپور و ارکستر البرز به رهبری یاشار شادپور (رهبر مهمان) است.

او ادامه داد: از آنجا که سیاست‌های اعلام‌شده ارکستر البرز پرداختن به آثار آهنگسازان ایرانی و خارجی است، تصمیم گرفتیم پس از اجرای چند شب از پروژه «شب آهنگسازان ایرانی»، اجرای شب آذربایجان را به‌دلیل غنای زیاد و اصیل این موسیقی داشته باشیم. در همین راستا با دعوت از گروه موسیقی موغام، این کنسرت را برگزار و آثاری از اوزئیر حاجی بیگف، فیکرت امیراف، جهانگیر جهانگیراف، سعید رستم اف، علی سلیمی و ... را اجرا خواهیم کرد.

تفرشی بیان کرد: در این اجرا هنرمندان آذربایجانی مانند اوختای شادی (نوازنده تار و مایستر گروه)، افشین علوی (نوازنده کمانچه)، آرش آذر (نوازنده بالابان)، ائلوین سادات (نوازنده ناقارا)، ارکستر البرز را با مایستری همایون رحیمیان همراهی می‌کنند.

شب موسیقی آذربایجان دوم دی‌ ساعت ۲۱:۳۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.