جشنواره فیلم کرالای هند امسال در حالی با نمایش فیلم ایرانی-افغانستانی «رفتن» افتتاح می‌شود که فیلم «کفشهایم کو؟» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» نیز در بخش مسابقه به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش مرور نیوز، بیست و یکمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کرالا با نمایش فیلم «رفتن» محصول مشترک ایران و افغانستان به کارگردانی‌«نوید محمودی» در هند افتتاح می‌شود.

«رفتن» با فیلم‌نامه‌ای از جمشید محمودی به کارگردانی نوید محمودی و به تهیه‌کنندگی جمشید محمودی، اواخر پاییز سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شد و با فرا رسیدن فصل سرما فیلمبرداری آن آغاز و در زمستان به پایان رسید که پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شده است.

«رفتن» قصه‌ عاشقانه فرشته و نبی است که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می‌شوند؛ قصه عشقی که از همه‌چیز غیر از  معشوق  رنج می بیند. رفتن قصه درد است، درد خانه به دوشی و درد مهاجرت.

«برادران محمودی» پیش از این در هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار با فیلم «چند متر مکعب عشق» نماینده سینمای افغانستان بودند.

امسال تنها فیلم «کفشهایم کو؟» ساخته «کیومرث پوراحمد» به عنوان سینمای ایران در بخش اصلی مسابقه جشنواره کرالا حضور دارد.

این در حالی است که بیش از ده فیلم در دیگر از بخش‌های این جشنواره به نمایش درخواهد آمد که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های سینمایی «دختر» ساخته «رضا میرکریمی»، «عادت نمی‌کنیم» ساخته «ابراهیم ابراهیمیان»، «وارونگی» ساخته «بهنام بهزادی»، «دوئت» ساخته «نوید دانش» و «آبجی»، نخستین فیلم بلند سینمایی کارنامه «مرجان اشرفی‌زاده» در بخش سینمای جهان و فیلم سینمایی «لانتوری» ساخته «رضا درمیشیان» در بخش هیأت داوران اشاره کرد.

برگزارکنندگان جشنواره کرالا همچنین امسال با نمایش مستند سینمایی «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته «سیف‌الله صمدیان» و چند اثر این کارگردان تازه درگذشته سینمای کشورمان همچون «شیرین»، «خانه دوست کجاست» و «باد ما را خواهد برد» از وی تقدیر خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کرالا 9 الی 16 دسامبر (19 تا 26 آذر) در تریواندروم مرکز ایالت کرالا در کشور هند برگزار می‌شود. 

این جشنواره بین‌المللی اولین بار سال 1996 میلادی توسط آکادمی فیلم ایالت کرالا بنیان گذاشته شد.

جشنواره کرالا که هر ساله برگزار می‌شود،به تولیدات سینمایی آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین اختصاص دارد. همچنین بخشی از جشنواره به سینمای کرالا (مالایالام) می‌پردازد.