مستند مسابقه راهی شو برای شبکه پنج سیما با حضور ارشا اقدسی تولید می شود.

به گزارش مرور نیوز، نشست خبری مستند مسابقه راهی شو که برای پخش از شبکه پنج سیما کلید خواهد خورد، امروز ۱۱ آبان با حضور عوامل این مسابقه و مدیران شهرداری منطقه ۲۲ تهران در محل دریاچه خلیج فارس برگزار شد.

مرتضی عمادی مدیرگروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما درباره «راهی شو» که به زودی وارد پروسه تولید خواهد شد، گفت: «راهی شو» یکی از مسابقات شبکه پنج سیماست که به شکل جدی تولیدش از دریاچه خلیج فارس آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: رویکرد چنین مسابقاتی هشداری است که گفته شود حال هوای شهر سال هاست خوب نیست و ریه شهر سال هاست درگیر شده و نیازمند مراقبت است. واکسن هم ندارد و مربوط به اراده شهروندان است.

عمادی تولید این دست از مسابقات را در راستای رویکردهای کلان شبکه دانست و بیان کرد: در کارگروه هوای تهران شبکه پنج که با مدیریت سعید اشناب یک سال است که تشکیل شده در تلاشیم گامی برای پاکی هوای تهران برداریم. بسیاری از برنامه‌های روتین شبکه موظف شده‌اند دغدغه‌مندی هوای تهران را در نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: مسابقه راهی شو که به تهیه‌کنندگی شمسایی تولید می‌شود چالش‌های جذابی دارد و اوایل آذر از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. توجه به مسایل و وظایف شهروندی در حوزه پسماند و مدیریت شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی مثل موتور برقی، جاذبه‌های شهری و… از ویژگی علی این مسابقه است که می‌تواند دایره‌ای وسیع از مخاطبان را به خود اختصاص دهد.

امید محدث مدیر رسانه شهرداری تهران نیز درباره همکاری برای ساخت این مستند مسابقه گفت: شهرداری تهران از ظرفیت‌ها و مدیوم‌های مختلف بهره می‌گیرد. طرح اولیه راهی شو به عنوان یک مسابقه مستند برای ما جذاب بود. این مسابقه با محوریت هوای پاک تولید می‌شود و طبیعی بود ما از آن استقبال کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم در تمام معابر بوستان‌ها و گذرگاه‌های شهر تهران برای تصویربرداری این مستند استفاده کنیم.

رحیمی از دیگر مدیران حاضر در این نشست نیز در سخنانی مطرح کرد: این برنامه نشان می‌دهد موتورهای برقی می‌تواند جایگزینی برای کارهای روزمره مردم باشد. ما هم هر کمکی بتوانیم برای این فرهنگ‌سازی عمومی انجام خواهیم داد.

سپس ارشا اقدسی طراح حرکات این مسابقه و مجری آن در سخنانی بیان کرد: بیشتر هدف ما این است که با نمایش حرکاتی خاص کدهایی را درباره فضای پاک به مردم انتقال دهیم. باید با فضای مهیج‌تر و سرگرم کننده تر این اتفاق را رقم بزنیم.

وی درباره روند مسابقه توضیح داد: ما مهمانانی داریم که هر یک در جایگاه خود سمتی دارند و آنها را در مسابقه به چالش می‌کشیم. همچنین از موتورهای الکترونیکی و دوچرخه طی آیتم‌ها استفاده می‌کنیم.

اقدسی گفت: شوخی‌های داریم که شاید در نوع خود دیده نشده باشد یا سوالاتی از مهمان برنامه بپرسیم که برای‌شان خوشایند نباشد.

صادق شمسایی تهیه‌کننده برنامه نیز در توضیحاتی یادآور شد: شبکه پنج راهی شد که هوای تهران هوای بهتری باشد تیم برنامه ساز علی رغم محدودیت‌های بهداشتی و چالش‌های که داریم سراغ تولید این مجموعه رفته است و چالش‌های سختی را برای شرکت کنندگان طراحی کرده‌ایم.

شمسایی درباره شرایط تولید این مسابقه تصریح کرد: شرایط جوی در روند تولید موثر است فینال هر قسمت بالن است و باید شرایط هواشناسی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین مجوزهایی نیاز است که گرفتن آنها سخت است. برنامه‌ای با این حجم پروداکشن ریسک است و به همین دلیل فصل اول را در ۱۳ قسمت می‌سازیم تا در ادامه برای تولید فصل‌های بعدی تصمیم بگیریم.

این تهیه کننده درباره بودجه برنامه تصریح کرد: بیشتر از هزینه ریالی هزینه اعتبار است که صرف برنامه می‌شود چون نوعی کمک معنوی برای هوای پاک است.

وی در پایان گفت: خدا را شکر موتورهای برقی امانت است و شهرداری لوکیشن ها را در اختیار ما می‌گذارد. برنامه گرانی را می‌سازیم اما مشارکت و اسپانسر نداریم.