تولید سریال شهرزاد تا اطلاع ثانوی ادامه می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز، در پی انتقادهایی که نسبت به ادامه روند ساخت مجموعه «شهرزاد 2» مطرح شد، روابط عمومی سریال در اطلاعیه ای نسبت به این مطالب واکنش نشان داد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

به دنبال پرسش ها و ابهاماتی که طی چند هفته گذشته از جانب برخی ارباب قلم ، فعالان مدنی و اصحاب رسانه و علاقه مندان به سریال شهرزاد مطرح شده است، روابط عمومی این سریال توضیح چند نکته را وظیفه خود می داند:
1– اقدام به ساخت فصل دوم سریال «شهرزاد»، با عنایت به استقبال میلیونی علاقه مندان از این سریال در داخل و خارج از کشور اتخاذ گردیده است.

2– کلیه عوامل هنری این سریال نیز همچون سایر مردم، پس از شروع فیلمبرداری فصل دوم آن از اخبار مربوط به فراخوانده شدن تهیه کننده سریال به مراجع قضایی اطلاع حاصل کردند بی آنکه در جریان دقیق موضوع قرار گرفته باشند.

3 - سوابق و پیشینه کاری عوامل هنری سریال «شهرزاد» بر اغلب ایرانیان علاقه مند به هنر نمایش پوشیده نیست و به نیکی آگاهند که هنرمندان مزبور در زمره خوشنام ترین و شریف ترین و مستقل ترین افراد حرفه خویش محسوب می‌شوند و سالیان زیادی را صرف ساختن آثار ارزشمند فرهنگی و مردمی کرده اند.

4- نص صریح قانون به همه ما یادآوری میکند مادامی که اتهامی توسط مراجع ذیصلاح به اثبات نرسیده باشد، هرگونه پیش داوری در زمینه ابهامات موجود، فاقد وجاهت قانونی و مغایر با اصول اخلاقی و حقوق شهروندی می باشد.

5 - بدون شک تمامی عوامل این سریال با تأسی به افکار حقیقت طلب و عدالت محور و ضمن به رسمیت شناختن اصل پرسشگری (و نه قضاوت و پیش داوری) صبورانه منتظر روشن شدن کلیه ابهامات و شفاف سازی کامل در این زمینه می باشند. 

6- متاسفانه این اولین باری نیست که در جامعه این سال‌های ما، یک اثر هنری پس از موفقیت های چشمگیر داخلی و خارجی، اینگونه آماج حملات قرار میگیرد. جالب آن که سریال «شهرزاد» از روزهای ابتدای عرضه اش تا روزهای پایانی، به دلایل گوناگون حتی یک هفته بی حاشیه به خود ندیده است. هنرمندان سریال «شهرزاد» ضمن احترام به همه اذهان آزاده و اخلاق محور، تنها انگیزه شان برای ساخت فصل دوم کار، استقبال و همراهی وسیع مردم صادق و صدیقی است که حامیان اصلی سریال بوده و سختی های این مسیر را، بر آنها هموار کرده و می کنند.

7– سخن آخر اینکه عوامل سریال «شهرزاد» برای رفع هرگونه شبهه و سوتفاهم، رسما اعلام می دارند که در خصوص وقایع پیش آمده تابع رای و نظر نهایی مراجع قضایی بوده، و به نشانه ی مسوولیت پذیری نسبت به میلیونها مخاطب ارزشمند این سریال در اقصی نقاط دنیا، و تعهد نسبت به باورهای حرفه ای خودشان تا اطلاع ثانوی به تولید سریال ادامه داده، و مطابق نص صریح قانون عمل خواهند کرد.