وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت استاد علی باقرزاده، شاعر پیشکسوت آیینی خراسان گفت: آن مرحوم از شیفتگان فرهنگ رضوی بود.

به گزارش مرور نیوز ، در متن پیام سید رضا صالحی امیری آمده است: مرحوم باقرزاده از تباری ارجمند و رشد یافتۀ خانواده‌ای شریف بود و نبوغ و حافظه خویش را از همین تبار به یادگار داشت.

زنده یاد باقرزاده شاعر قصیده های روشن آفتاب و متولد سال 1308 در مشهد، عصر روز پنج شنبه 18 آذربر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.
وی می افزاید: او از شیفتگان فرهنگ رضوی بود و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) با سرفرازی می‌زیست، زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفت تا شعر فاخر آیینی بقا یابد و در مسیر نورانی خویش به جریانی سازنده تبدیل شود.
در ادامه این پیام آمده است: این بزرگمرد عمری را با فروتنی در راه بذل دانش و شعر و خیراندیشی گام برداشت و اینک در ماه پربرکت ربیع با روحی شاد و نفسی مطمئن به سوی ملکوت اعلی پر کشید. 
صالحی امیری در این پیام تسلیت، فقدان این نیکمرد را برای جامعه ادبی کشور ضایعه ای جبران ناپذیر و غمی گران دانسته و شعر او را پرمایه و خیراندیشی و اهتمامش به تعلیم و تربیت را یادگار همیشگی او خوانده است.
اشعار زنده یاد باقر زاده در جرایدی مانند یغما، وحید، مشکوه و مجله فرهنگ و آموزش و پرورش و نیز برخی کتاب های درسی چاپ و برخی از آنها نیز به زبان انگلیسی ترجمه شده اند. 
همچنین چندین کتاب با موضوعات لطیفه، سفر و مدایح و مراثی ائمه اطهار از وی به جا مانده است.
مراسم تشییع پیکر شادروان باقرزاده صبح شنبه در مشهد مقدس برگزار می شود و مدفن وی مقبره الشعرا «آرامگاه فردوسی» خواهد بود.