اتحادیه تهیه کنندگان سینما به دبیر کل سازمان ملل متحد درباره شهید فخری زاده نامه نوشت و خواستار محکوم کردن این جنایت شد.

به گزارش مرور نیوز، اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران طی نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار محکوم کردن ترور شهید فخری زاده و انتخاب کمیته ای برای اعلام کشور عامل این جنایت شد.

در متن این نامه خطاب به " آنتونیو گوترش " دبیرکل سازمان ملل آمده است:" ترور، مخالف اهداف بشردوستانه سازمان ملل و کنوانسیون حقوق بشر است .  متاسفانه شاهد ترور دانشمند ان تراز اول در علوم هسته ای هستیم  و پیش تر نیز سردار سلیمانی مورد هجوم و ترور وحشیانه  قرارگرفت. سکوت  برخلاف تعهدات و قوانین سازمان ملل است

 تهیه کنندگان سینمای ایران همراه با دیگر هنرمندان  و مردم کشورمان خواهان محکوم کردن این اقدام وحشیانه هستند.

در شرایطی که دولت فرانسه در مقابل بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان با توهین به مقدساتشان برای حمایت از جان معلم مدرسه می ایستد و عواقبش را به جان می خرد، امروز منتظر واکنش صریح ‌سازمان ملل در قبال این ترورها هستیم .  تقاضا داریم هیاتی جهت بررسی حمایت کشور یا کشورهایی از تروریسم تشکیل شود.

ایران امنیت و ثبات در منطقه را خواهان است و این ترور وحشیانه نه تنها ثبات را از منطقه می گیرد  بلکه حمایت آمریکا  از تروریسم دولتی اسرائیل بی ثباتی را در منطقه دو چندان میکند.

  جامعه جهانی باید در قبال ترور شهید محسن فخری زاده اقدامات قابل قبول انجام دهد.  

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران.»