مرجان خسروی کارگردان فیلم مستند «برف می نامد» درباره اکران ویژه فیلمش در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مرور نیوز، مرجان خسروی کارگردان فیلم مستند «برف می نامد» درباره حضور این فیلم در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت گفت: مستند «برف می نامد» در جشنواره سینماحقیقت در بخش ویژه حضور دارد اما من خیلی دوست دارم درباره معیارهای انتخاب مستندها برای جشنواره بدانم چون فیلمی که در بزرگترین فستیوال فیلم مستند دنیا یعنی ایدفا حضور داشته است، از چشم هیات انتخاب دور ماند!

وی با اشاره به اینکه فیلمش در بخش ویژه جشنواره حقیقت اکران دارد، بیان کرد: بخش ویژه برای فیلم هایی است که قابلیت حضور در این بخش را دارند اما فکر می کنم آقای حمیدی مقدم دبیر جشنواره حقیقت، وقتی متوجه شد «مستند برف می نامد» در بخش رقابتی فستیوال ایدفا حضور داشته، این اکران ویژه را برای فیلم من در خانه جشنواره (سایت هاشور) در نظر گرفت. هرچند که تهیه کننده فیلم هم صلاح دانست که مستند «برف می نامد» یک اکران در جشنواره حقیقت داشته باشد.

خسروی تاکید کرد: دغدغه منِ فیلمساز فراتر از حضور در جشنواره ها است اما دوست دارم که در جشنواره های کشورم حضور داشته باشم و فیلمم به اندازه فستیوال های بین المللی دیده شود اما متاسفانه خیلی از جشنواره های داخلی بر اساس سلیقه بنا شده اند.

این فیلمساز در پایان پیشنهاد داد: به اعتقاد من، جشنواره سینما حقیقت باید به فیلم های بخش ویژه، نگاه ویژه تری داشته باشد و بد نیست دبیر جشنواره هم در این زمینه تمهیداتی بیندیشند.

به گزارش خبرگزاری موج، «فیلم مستند برف می نامد» به کارگردانی مرجان خسروی بالِدی و تهیه‌کنندگی مهدیه‌سادات محور آبان ماه امسال، منتخب بخش رقابتی سی‌وسومین جشنواره جهانی مستند «ایدفا» شد.

عوامل این مستند عبارتند از: تهیه کننده: مهدیه سادات محور، پژوهشگر و کارگردان: مرجان خسروی بالِدی، مجری طرح: میلاد خسروی بالِدی، فیلمبردار: محمد قلی پور، تدوین: سجاد ایمانی، موسیقی: ستار اورکی، صدابردار: مجید یوسفی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، اصلاح رنگ و نور: علی نوروزی، مدیر تولید: ناصر قایٔدی، تولید و حمل ونقل: روح الله یوسفی و علی خسروی، پخش بین الملل: میلاد خسروی.