در حال حاضر چند سریال جدید برای شبکه یک سیما در حال آماده شدن است که تا پیش از آغاز سال جدید برای پخش روی آنتن شبکه می رود.

به گزارش مرور نیوز، شبکه یک سیما چندین سریال در مراحل مختلف نگارش، پیش تولید و تصویربرداری دارد که از میان اینها چند سریال که بخشی از پروسه تولید آنها گذشته است زمان بندی احتمالی پخش آنها هم مشخص شده است.

در حال حاضر چند سریال جدید برای شبکه در دست تولید و حتی مراحل پس از تولید قرار دارد که به نوعی برای پخش از این شبکه آماده شده است و این سریال‌ها از دی ماه تا سال 1400 را در بر می‌گیرند.

«روزهای ابدی» بعد از «خانه امن»

سریال روزهای ابدی با نام قبلی «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری چند سالی است که در پروسه نگارش و تولید قرار دارد و تا چند روز دیگر جایگزین «خانه امن» می‌شود.

روزهای ابدی

جواد شمقدری در سریال خود تاریخ انقلاب را از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ را در ۴۴ قسمت نشان می‌دهد و در این سریال جمعی از بازیگران ایرانی و خارجی جلوی دوربین آن رفته‌اند.

«روزهای ابدی» به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری ساخته شده است و در آن بازیگرانی چون امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علی‌رام نورایی (بکتاش)، صالح میرزاآقایی (سرهنگ شریف‌زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی) حضور دارند.

پخش این سریال تا بهمن ماه ادامه دارد و در ایام دهه فجر نیز روی آنتن می‌رود.

«روزهای ابدی» احتمالاً از هشتم دی ماه و در دهه اول این ماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

فصل دوم «جلال»

سریال «جلال» ساخته حسن نجفی که سال گذشته فصل اول آن در ایام فجر روی آنتن رفت امسال هم در تدارک تولید فصل دوم است.

جلال

«جلال» هم سریالی در حال و هوای قیام مردم در تاریخ معاصر و انقلاب است. فصل اول، سریال «جلال» ماجراهایی از سال‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۵۶ را به تصویر کشید و بازیگرانی همچون حمیرا ریاضی، عمار تفتی و برخی دیگر از بازیگران بومی آذربایجان شرقی در آن ایفای نقش کردند.

فصل دوم این سریال نیز در ۲۶ قسمت آماده می‌شود که از قیام مردم تبریز تا پیروزی انقلاب تا آزادسازی سوسنگرد را نشان می‌دهد.

طنز «دودکش ۲»

غیر از بازه نوروز که معمولاً تا آخرین روزهای اسفند قطعی نخواهد بود که چه سریالی برای هر شبکه در نظر گرفته شده است سال آینده «دودکش ۲» از جمله سریال‌هایی است که برای پخش بعد از مجموعه‌های نوروزی در نظر گرفته شده است.

دودکش

این سریال به کارگردانی بروز نیک نژاد و تهیه کنندگی زینب تقوایی ساخته می‌شود که این روزها درگیر تولید «باخانمان» هستند و بعد از آن سراغ ساخت «دودکش» خواهند رفت.

فصل اول سریال «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و در رمضان سال ۹۲ روی آنتن رفت که بازیگرانی از جمله هومن برق‌نورد، بهنام تشکر و جواد عزتی از جمله بازیگرانش بودند.

بعد از آن در سال ۹۵ محمدحسین لطیفی سریال «پادری» را ساخت که به نوعی با نام فصل دوم این مجموعه هم محسوب می‌شد و باز هم قصه‌های قالیشویی مشتاق را با بازی هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی به تصویر کشید که این بار محمود رضوی تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت اما نتوانست محبوبیت فصل اول را پیدا کند. از جمله دلایلی هم که برای تغییر نام این سریال ذکر می‌شود این بود که در آن زمان محمد سرافراز رئیس وقت صداوسیما تمایلی برای سریال‌های چند فصلی ندارد.

حالا بعد از چند سال قرار است سریالی با عنوان «دودکش ۲» به کارگردانی برزو نیک نژاد که در جریان تولید فصل اول نویسندگی متن و همچنین بازیگردانی را بر عهده داشته است، ساخته شود.

پخش «۸۷ متر» بعد از یک دهه غیبت عیاری

کیانوش عیاری را بسیاری با سریال‌هایی چون «هزاران چشم» و «روزگار قریب» می‌شناسند که هر دو به دهه ۸۰ برمی‌گردد و عیاری پس از یک دهه دوباره به تلویزیون بازگشت و «۸۷» متر را به تولید رساند.

87متر

سریال «۸۷ متر» چند سالی است به کارگردانی عیاری در حال ساخت است و اسفندماه امسال تصویربرداری آن به پایان می‌رسد. این سریال نیز قرار است در بازه تابستانی شبکه یک به پخش برسد که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل شأن را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

«افرا» با طراحی کارگردانان سینمایی

سریال «افرا» این روزها در حال تصویربرداری است تا این سریال هم برای پخش در شبکه یک آماده شود. «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی در حال ساخت است و تصویربرداری آن در شمال کشور انجام می‌شود و ترکیبی از بازیگران مختلف در آن حضور دارند.

افرا

پژمان بازغی از جمله بازیگران این سریال است که به دلیل همزمانی تصویربرداری از اجرای «کودک شو» انصراف داد. همچنین از دیگر بازیگران این سریال روزبه حصاری است که چندی پیش به دلیل آنچه درخواست غیرمتعارف عنوان شده بود از سریال «بچه مهندس» که نقش اول آن بود کنار گذاشته شد.

مهدی سلطانی، فریبا متخصص، مینا وحید از دیگر بازیگران سریال هستند.

همچنین طراحان قصه سریال پدرام پورامیری و حسین دوماری هستند که پیش از این فیلم سینمایی «جان دار» به کارگردانی این دو، اکران و مورد توجه قرار گرفته بود.

«پس از آزادی»

از دیگر سریال‌های آماده شبکه یک «پس از آزادی» است که برای پخش سال آینده در نظر گرفته شده است.

پس از آزادی

این سریال به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر ساخته شده است و مدت زمان زیادی است که از تولید آن گذشته با این حال تاکنون در کنداکتور پخش قرار نگرفته بود.

اندیشه فولادوند و رضا داوودنژاد از جمله بازیگران این سریال هستند که از زمان جنگ تا زمان حال روایت می‌شود و فضایی اجتماعی دارد.

این سریال هم همزمان با «افرا» برای تابستان شبکه یک در نظر گرفته شده است.