مستند کارواش به کارگردانی محسن سخا از امشب در شبکه مستند سیما روی آنتن تلویزیون می رود.

به گزارش مرور نیوز، محسن سخا کارگردان مستند کارواش درباره این اثر که امشب ۱۰ دی ماه از شبکه مستند پخش می شود اعلام کرد این مستند در شهر مریوان در استان کردستان تصویربرداری شده است و همچون فیلم های قبلی ام این فیلم هم از دغدغه شخصی ام با محور محیط زیست و افراد محلی که حامی محیط زیست هستند، شکل گرفت.

وی ادامه داد: حدود ۴ ماه پژوهش فیلم زمان برد، در این مدت طی سفرهایی که به مریوان داشتم با زندگی و کار و فعالیت شادمان و نگین ۲ شخصیت این مستند بیشتر آشنا شدم. حدود ۱۵ جلسه تصویربرداری کردیم و تدوین و صداگذاری و کارهای نهایی فیلم هم حدود ۶ ماه زمان برد.

سخا در پایان بیان کرد: نگین و شادمان زوج جوانی هستند که سال‌هاست حیوانات زخمی و بیمار را تیمار و رهاسازی می کنند، ولی داستان ماتیلا سنجاب کوچک آنها متفاوت است. نگین نمی‌تواند دل از سنجاب کوچک بکند و او را رها کند.

این اولین پخش «کارواش» اثر تولیدی شبکه مستند است که امشب ساعت ۲۰ روی آنتن می رود و فردا ساعت ۹ صبح بازپخش آن از شبکه مستند پخش می شود.

عوامل این مستند عبارتند از پژوهشگر و کارگردان: محسن سخا، تصویر و تدوین: علیرضا بهبهانی، صداگذاری و طراحی صدا: گیسو آزادروش، طراح پوستر: طاها ذاکر، ترجمه به فارسی: کیوان غلام ویسی، زیرنویس: رضا تاریوردی، با حضور نگین فتاحی و شادمان کامران، تهیه کننده محسن سخا.