معاون هنری وزارت ارشاد از نمایشگاه نقاشی حسن روح الامین در فرهنگسرای نیاوران بازدید کرد.

به گزارش مرور نیوز، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد، هادی مطفری مدیرکل هنر‌های تجسمی و عبادرضا اسلامی رئیس فرهنگسرای نیاوران، از نمایشگاه آثار حسن روح الامین با عنوان "آل علی علیهم السلام" در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران دیدن کردند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این نمایشگاه گفت: روح الامین گونه خاصی در هنر انتخاب کرده که کمتر به آن توجه شده است و به طور مستمر آثار هنری تولید می‌کند.

حسینی با تاکید بر برخورد برنامه‌ای در هنر گفت: آثار هنری که مبتنی بر برنامه و بر اساس مفاهیم فرهنگی اصیل ایران و اسلام تعریف شده باشند، آشنایی بخشی آن‌ها به نسل جوان می‌تواند از برنامه‌های مناسبتی که در یک مقطع انجام می‌شود، بیشتر باشد. با توجه به اینکه امروز منابع انسانی ارزشمندی در هنر فعالیت دارند. اما در زمینه هنر و مدیریت هنر بیشتر اقتضایی برخورد شده است. در واقع در هنر بیشتر رویدادی و اقتضایی رفتار شده است و این باعث شده یک سری برنامه‌های بایسته در هنر جای خود را به رفتار‌های روزمره بدهد؛ بنابراین ضرورت دارد هنر از مدیریت اقتضایی و رویدادی به مدیریت برنامه‌ای تغییر مسیر دهد، رویداد‌ها بازتعریف شود و اعتبارات با سرمایه‌ها و منابع انسانی متناسب شود و هزینه‌ها برنامه محور انجام شود. بودجه هنر محدود و ناچیز است، اما همین بودجه محدود را می‌توان برنامه‌ای هزینه کرد، بی تردید هزینه کردن بر اساس برنامه به سرعت به نتیجه نمی‌رسد، اما تداوم آن نتایج ماندگاری برای هنر دارد. بخش مهمی از بودجه هنر سهم جشنواره‌های هنری می‌شود در صورتی که تعدادی از این جشنواره‌ها ممکن است برای فضای هنر کشورمان ضرورت داشته و پاسخگو باشد بنابراین می‌توان این جشنواره‌ها را تداوم داد و تقویت کرد و اعتبار سایر جشنواره‌ها را که کارکرد چندانی ندارند، برای آفرینش الگو‌های مختلف و تعمیق آموزش و فرهنگ هزینه کرد که می‌تواند در درازمدت حاصل درخشان تری برای هنر داشته باشد.

معاون امور هنری در ادامه گفت: مجموعه اقداماتی که در این چند دهه برای پرورش منابع انسانی هنر انجام شده قابل توجه است و خانواده گسترده‌ای از هنرمندان را ایجاد کرده که امروز به عنوان سرمایه انسانی هنر کشور قابل شناسایی و ارزشمند است و حرکت هنر بر اساس برنامه و نه رویداد و اقتضای روزمره می‌تواند زمینه تولید آثار هنری بر اساس مفاهیم فرهنگی و موثر بر فرهنگ را فراهم کند.