محمدرضا هاشمیان در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: وضعیت ریه علی انصاریان رو به بهبود است.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا هاشمیان در برنامه طبیب با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مهرداد میناوند پیشکسوت فوتبال کشورمان به همه مردم ایران و با اشاره به اینکه درگیری ریه علی انصاریان از ابتدا از آقای میناوند بالاتر بود، اظهار کرد:  ولی ما برای ایشان از روش‌های غیرتهاجمی استفاده کردیم که گاها استفاده از روش‍‌های غیرتهاجمی هم برای ریه‌هایی که بسیار آزرده است می‌تواند خطراتی هم داشته باشد.

وی با تأکید براینکه همچنان مقداری هوا هنوز در ریه ایشان در گردش است، عنوان کرد: ما در این مدت مؤکدا شواهدی را که می‌دیدیم زیر نظر گرفتیم و با چهار تن از متخصصان معتبر کشور در تماس هستیم و از چهار تن از جراحان و همچنین از فوق تخصص‌های آی سی یو برای روند درمان ایشان به صورت حضوری کمک گرفیتم، سی تی اسکنی که ساعاتی پیش گرفتیم نشان می‌دهد ریه سمت راست بهتر شده و ریه سمت چپ نیز کماکان به سمت بهبودی است ولی هنوز آن مقدار هوایی که در ریه بود وجود دارد و از آن ناحیه احساس خطر می‌کنیم.

این پزشک متخصص در ادامه اضافه کرد: تنفس ایشان همچنان با روش غیرتهاجمی و با ماسک جلو می‌رود، هوشیار هستند و خودشان غذای‌شان را میل می‌کنند اما همچنان با کمبود اکسیژن روبرو هستند، مراحل درمانی بر اساس پروتکل‌های درمانی کشور و بسیار محکم جلو می‌رود، اما وقتی رضایتمندی را داریم که دیگر شواهدی از درگیری‌های ریوی نداشته باشیم.

هاشمیان همچنین تصریح کرد: در هر صورت مشورت‌ها مرتبا انجام شده و کمیسیون پزشکی فوق تخصصی را برای ریه ایشان به صورت مرتب برگزار می‌کنیم. اما هنوز پی سی آر ایشان مثبت است و هنوز ویروس در بدن‌شان و در حال انتقال است و به همین دلیل دیدارها و ملاقات‌ها با مراعات پروتکل‌ها برقرار می‌شود، لذا از مردم می‌خواهیم برای ایشان دعا کنند تا روند درمان با همین آرامش جلو رفته تا به بهبودی کامل بینجامد.

وی در پایان نیز در خصوص روند درمانی مهرداد میناوند نیز گفت: در بخش مراقبت‌های ویژه مسائل به صورت لحظه‌ای و به صورت ساعاتی جلو می‌رود، روند درمان آقای میناوند طوری بود که اگر اقداماتی که در روز  اول انجام شد دیرتر انجام شده بود همان روز اول ایشان را از دست می‌دادیم، اما به مروز زمان اوضاع‌شان عالی پیش ‌رفت، و بعد در روز چهارشنبه از ساعت شش بعدازظهر شرایط به هم ریخت. در هر صورت بخش مراقبت‌های ویژه به شکلی است که تا بیمار از آن خارج نشده احتمال خطر وجود دارد.