کانون مداحان در بیانیه ای درخصوص دیدار با رهبر انقلاب نوشتند: این کانون از عنایت و توجه معظم‌له در ارائه معیارهای اصیل و راهگشا برای مداحان، کمال قدردانی و تشکر را داشته و اطاعت از دستورات ایشان را موجب اعتلای هرچه بیشتر محافل دینی و مذهبی می‌داند.

به گزارش مرور نیوز، کانون مداحان کشور در لبیک به رهنمودهای مقام عظمای ولایت در دیدار با مداحان برای برنامه ریزی بنیادین و اراده جدی در اجرایی کردن رهنمودهای معظم‌له بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«قُل لا أَسأَلُکُم عَلَیهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربىٰ ۗ وَمَن یَقتَرِف حَسَنَةً نَزِد لَهُ فیها حُسنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفورٌ شَکورٌ»

﴿سوره مبارکه الشوری آیه ۲۳﴾

چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور نقش‌آفرینی هیأت‌های مذهبی و مداحان مبارز انقلابی و ایثارگران نهضت امام خمینی (ره) است. این ایام‌الله را به محضر رهبر انقلاب و مردم شریف ایران تهنیت عرض می‌کنیم.

کانون مداحان کشور پیرو سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در جلسه تصویری اخیر با جمعی از مداحان در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)؛ بدین‌وسیله از عنایت و توجه معظم‌له در ارائه معیارهای اصیل و راهگشا برای مداحان، کمال قدردانی و تشکر را داشته و اطاعت از دستورات ایشان را موجب اعتلای هرچه بیشتر محافل دینی و مذهبی می‌داند.

بیانات حضرت ایشان پیرامون جدّیّت در فرهنگ‌سازی، ترویج و گسترش مبانی فکری و فرهنگی اسلام، حفظِ قالب مدّاحی اصیل و شکل هیأت، گسترش ادب اسلامی در جامعه، پرهیز از بدگویی و بدزبانی، اتقان در سخن، گسترش مطالعات معارفی و تاریخی و ترویج ازدواج به هنگام؛ زمینه‌ساز تقویت حرکت «رو به رشد مداحی کشور» و تذکری هشداردهنده و هوشیار کننده به جامعه شاعران و مدّاحان اهل‌بیت (ع) است؛ تا به مرتبت بی‌بدیل خویش در جامعه اسلامی توجه بیشتری داشته باشند و برای حفظ و رفعت‌بخشی هرچه بیشتر آن کوشش والاتری را مصروف سازند.

تردیدی نیست که بهره‌گیری از دیدگاه‌های آن رهبر فرزانه در حوزه ستایشگری و مدّاحی، نیازمند نگاهی دقیق و موشکافانه به آن‌هاست. این نگاه به مخاطبان کمک می‌کند تا تمامی ابعاد و زوایای سخن را بهتر بیابند و روشن‌تر دریابند.

کانون مداحان کشور ضمن دعوت از همه صاحب‌نظران، پیشکسوتان و فعالان حوزه ستایشگری اهل‌بیت (ع) برای ژرف‌نگری و اندیشه‌ورزی پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری، اعلام می‌دارد کانون مداحان  فرمایشات عالمانه معظم له را نصب العین قرار داده و حداکثر توان خود را برای عملیاتی‌شدن این خواسته‌ها به کار خواهد بست.

به امید تحقق این فرامین در گام دوم انقلاب اسلامی و قبولی ستایشگری و خادمی خالصانه محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در هیأت‌های مذهبی و آرزوی سلامتی رهبر عزیز انقلاب اسلامی و تعجیل در امر فرج حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف.