نمایشنامه مده آ به کارگردانی افشین قاسمی در پردیس تئاتر شهرزاد به نمایش در می آید.

به گزارش مرور نیوز، نمایشنامه مده آ به نویسندگی اوریپید نویسنده عصر یونان باستان و کارگردانی افشین قاسمی شنبه ۲ و ۹ اسفند در پردیس تئاتر شهرزاد اجراخوانی می‌شود.

کارگردان درباره این اجراخوانی نوشته است:

«خیانت همسر برای زنی که تمام وجودش سراسر عشق به او است، قابل بخشش نیست و آتش عشق را به نفرت تبدیل می کند، از این رو مده آ با تمام عشق به جیسون، درصد انتقام از او بر می آید و از مکر زنانه خود بهره می جوید. این نفرت در درون مده آ چنان شعله می کشد که فرزندان خود را نیز از پای در می آورد. افسانه «مده آ» که توسط اورپید چهارصد سال قبل از میلاد نوشته و اجرا گردیده است، دست مایه آن شد که گروه آوای ققنوس این نمایشنامه را انتخاب کرده و آن را برای اجراخوانی آماده کند.»

دیگر عواملی که این اثر را همراهی می کنند عبارتند از مترجم: غلامرضا شهبازی، تهیه کننده: سامان علیزاده، خوانش گران: (به ترتیب ایفای نقش) گلناز عیدی، افشین قاسمی، ماهرخ سالاری، زهرا شیرازی، سحر شیرزاد، علی شهبازی، سامان علیزاده، زهرا کلانتر، آرزو ریسمانچیان، لیلا دهقان، مریم شهر آینی، فاطمه اوستائی، آذین آقایی، سارا زمزم، مشاور رسانه ای: محمدحسین عبداللهی، طراح پوستر: سونیا هادیگل، استودیو دیزاین ایماژ.

در خلاصه این نمایش آمده است: مده آ زنی ساحره است که به جیسون در دزدیدن پشم زرین قوچ مقدس کمک کرده و با او ازدواج می کند. پس از ورود به شهر کورنت، جیسون دلباخته دختر پادشاه شده و با او وصلت می کند. مده آ این خیانت را تاب نمی آورد و درصدد انتقام بر می آید ... .