ا با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹، ۲۹ سریال را تولید و در ۸۴۲ قسمت روانه آنتن کرده است، گفت: آمار امسال نسبت به سال ۹۴ بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش مرور نیوز، حمید شاه‌آبادی معاون سیما در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران مجموعه‌های نمایشی سیما در سال ۹۹ این هنرمندان را سربازان جبهه فرهنگی نامید و بزرگداشت یاد هنرمندانی که در این سال سخت از میان ما پر کشیدند، گفت: امسال در حوزه فیلم و سریال، سالی کاملاً استثنایی را تجربه کردیم. پیش از آغازین روز‌های ۹۹، کرونا آمد و بسیاری از فعالیت‌های هنری ازجمله تولید فیلم و سریال را تا نیمه اردیبهشت تحت‌الشعاع قرار داد.

وی افزود: در طول این سال همکاران سیما و پروژه‌های مختلف با سختی و مشقت به پیشبرد کار‌ها همت گماردند، زیرا این عرصه، عرصه‌ای بود که می‌توانست برای مردم روز‌ها و ساعت‌های مناسب و آرامش بخشی را به ارمغان بیاورد. همه عوامل دست‌به‌دست هم دادند تا در فضای جدید و شرایط موجود، آثار متنوعی خلق کنیم و مفتخریم که توفیق داریم یکی از قله‌های سریال سازی را در سال ۹۹ به نمایش بگذاریم.

معاون سیما با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹، ۲۹ سریال را تولید و در ۸۴۲ قسمت روانه آنتن کرده است، گفت: آمار امسال نسبت به سال ۹۴ بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

معاون سیما تأکید کرد: تولید ۲۹ سریال و پخش ۸۴۲ قسمت، آمار افتخارآفرینی است که به دست شما و عوامل سخت‌کوش حوزه فیلم و سریال حاصل شده است.

شاه‌آبادی با بیان اینکه ۱۴ اثر از سال ۹۸ دوربین روشن به سال ۹۹ وارد شد و ۲۵ اثر هم امسال مقابل دوربین رفت، گفت: در همه صحنه‌ها باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شد و آنچه امروز شاهدیم آن است که بیش از ۲۴ هزار دقیقه برنامه تولیدشده است.

وی فیلم و سریال را برترین، اثرگذارترین، آموزنده‌ترین، جذاب‌ترین و ماندگارترین گونه از قالب‌های برنامه‌سازی تلویزیونی توصیف کرد و گفت: این حوزه می‌تواند نمادی از هویت ملی و دینی ما، تاریخ پرافتخار کشور ما و مروج فرهنگ کهن و آیین و سنت ما باشد.

معاون سیما افزود: اصحاب فیلم و سریال باید علاوه بر تزریق امید و شادکامی‌به جامعه، تلاش برای تولید آثار سرگرم‌کننده و افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی، با تولید آثار هنرمندانه، مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تحکیم بنیان خانواده باشند تا راه را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هموار کنند.

شاه‌آبادی با ابراز امیدواری به حمایت دولت و رسانه ملی از این حوزه خبر داد: در حال حاضر ۴۲ پروژه فعالانه در مرحله تولید و پیش‌تولید قرار دارد و علاوه بر این، ۱۰۰ پروژه هم در مرحله نگارش است.

وی در همین حال با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی آثار گفت: برای تقویت فیلم‌نامه در شکل و ساختار، شورا‌های فیلم و سریال با محوریت شبکه‌ها تقویت شده است تا بر اساس مصوبات شورای عالی کار را پیش ببرند.