در رده بعدی فیلم «خورشید» مجید مجیدی قرار دارد که با 149 سالن و 6263 نفر بیننده، بیش از یک میلیارد و 630 میلیون تومان بلیت فروخته است.

به گزارش مرور نیوز، در روزهای پایانی سال 1399 پنج فیلم سینمایی برای اکران نوروزی انتخاب شدند و نمایش آن‌ها طی چند روز آغاز شد، اما برخلاف انتظاری که از این نوبت اکران وجود دارد، استقبال مردم از فیلم‌های روی پرده چندان قابل توجه نبود و حالا پس از گذشت حدود دو هفته از شروع اکران نوروزی مجموع فروش این پنج فیلم به پنج میلیارد و 161 میلیون تومان رسیده است.

البته در هفته دوم تعطیلات نوروزی سالن‌های سینما در شهرهایی مثل تهران که با افزایش موارد ابتلا به کرونا از وضعیت زرد به نارنجی درآمد با تعطیلی روبرو شد ولی پس از سه روز با موافقت ستاد مقابله با کرونا «سینما» از دسته‌بندی مشاغل گروه سه به دو جابحا شد تا امکان فعالیت در وضعیت نارنجی وجود داشته باشد.

به این ترتیب و براساس آمار سامانه مدیریت و فروش اکران (سمفا) در این دو هفته، فیلم «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد بیشترین و کمترین تعداد بلیت را فروخته‌اند.

تا لحظه انتشار این خبر طبق اطلاعات سامانه آنلاین سمفا، «هفته‌ای یک بار  آدم باش» با داشتن 181 سالن و 7666 نفر بیننده، یک میلیارد و 830 مییلیون تومان فروش داشته است.

در رده بعدی فیلم «خورشید» مجید مجیدی قرار دارد که با 149 سالن و 6263 نفر بیننده، بیش از یک میلیارد و 630 میلیون تومان بلیت فروخته است.

دیگر فیلم کمدی اکران نوروزی یعنی «تکخال» به کارگردانی مجید مافی نیز با 143 سالن توانسته 5615 تماشاگر را با فروش بیش از یک میلیارد و 220 میلیون تومان ثبت کند.

فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی یکی دیگر از فیلم‌های روی پرده است که در 113 سالن اکران می‌شود و تاکنون 1650 نفر تماشاگر داشته است. فروش این فیلم در حال حاضر حدود 400 میلیون تومان است.

اما پنجمین فیلم اکران نوروزی که یکی از فیلم‌های پرحاشیه سال‌های اخیر در حین تولید بوده، کمترین فروش و مخاطب را داشته و شاید یکی از دلایل استقبال کم از «لاله» مدت زمان طولانی فیلم باشد، گرچه عده‌ای هم ریتم آن را پرکشش می‌دانند.

این فیلم با 68 سالن و حدود 490 نفر مخاطب 110 میلیون و 654 هزار تومان فروش داشته است.

اکران فیلم‌های نوروزی همچنان در سینماها ادامه دارد.