معاون فرهنگی سازمان اوقاف استان تهران از توزیع بیش از ۲۱ هزار بسته معیشتی در امامزاده‌های تهران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف استان تهران با بیان اینکه در نوروز امسال در ۵۵ بقعه برنامه «آرامش بهاری» برگزار شد، اظهار داشت: نوروز امسال امامزاده‌های استان تهران در ایام کرونا باز و پذیرای زائران بود. بر همین اساس، در کنار برنامه‌های متنوع تحویل سال و گل‌افشانی گلزار شهدا، سعی کردیم در امامزاده‌ها مبلغ دینی نیز مستقر کنیم.

۳۵۰ مبلغ ینی در نیمه اول فروردین در امامزاده‌های تهران پاسخگوی سوالات زوار بودند

وی با اشاره به حضور بیش از ۳۵۰ مبلغ دینی به منظور پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی زائران افزود: در نیمه اول فروردین‌ماه ۲۵۰ مبلغ اعزامی از قم و ۱۲۵ مبلغ بومی در امامزاده‌های استان تهران مستقر شدند.

معاون فرهنگی اوقاف استان تهران برپایی خیمه معرفت را از دیگر برنامه‌های امامزاده‌ها از ابتدا تا نیمه فروردین سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال در ۳۸ امامزاده استان تهران خیمه معرفت برپا شد و در هشت امامزاده نیز خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ارائه شد.

توزیع ۲۱.۵ هزار بسته معیشتی در نیمه فروردین

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان همزمان با نوروز سال جاری خبر داد و افزود: در ۱۵ روز ابتدای امسال ۲۱ هزار و ۵۰۰ سبد ارزاق و مواد بهداشتی به ارزش پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد. البته روند تهیه بسته معیشتی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه شمیم خدمت در امامزاده‌ها خاطر نشان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان نیز برنامه تهیه و توزیع ارزاق و سبد معیشتی برای نیازمندان تدارک دیده شده است تا سفره‌های افطار و سحر نیازمندان را رنگین کنیم.

امامزاده‌های استان تهران در ایام نوروز با اجرای برنامه‌های مختلف با رعایت نکات بهداشتی پذیرای زائران بود. این امر در حالی است که سال گذشته با شیوع کرونا درهای امامزاده‌ها به روی زوار بسته شد اما خادمان با تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و همچنین تهیه بسته معیشتی به یاری مردم شتافتند.