حسب دستور تولیت مسجد مقدس جمکران مساجد اصلی و شبستان‌ها تعطیل و برگزاری مراسم در تمامی اماکن مسقف این مکان مقدس ممنوع شده و برنامه‌های عبادی با کنترل و نظارت خادمان سلامت واجرای دقیق فاصله‌‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ضدعفونی فرش‌ها و محیط در صحن جامع مهدوی انجام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم صدوقی معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونایی استان قم اظهار کرد: حسب دستور تولیت مسجد مقدس جمکران مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مکان مقدس، تمامی برنامه‌ها تا دو هفته بدون حضور مستمع برگزار و از طریق رسانه ملی و صفحات مسجد مقدس جمکران در فضای مجازی پخش خواهد شد.

وی افزود: بنابراین مساجد اصلی و شبستان‌ها تعطیل و برگزاری مراسم در تمامی اماکن مسقف این مکان مقدس ممنوع شده و برنامه‌های عبادی با کنترل و نظارت خادمان سلامت واجرای دقیق فاصله‌‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ضدعفونی فرش‌ها و محیط در صحن جامع مهدوی انجام می‌شود.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران ضمن تشکر از زحمات مرکز بهداشت استان در ارتباط با نظارت و آموزش خادمان این مکان مقدس با اشاره به ساماندهی خادمان سلامت گفت: در این طرح که از ظرفیت خادمان افتخاری ستاد امر به معروف مسجد و بسیج جامعه پزشکی استفاده شده، سعی کردیم ضمن ارائه تذکرات لازم در ورودی‌های مسجد و توزیع رایگان ماسک، با استقرار نیروهای حوزه درمانگاه و دارالشفاء این مکان مقدس، حتی‌الامکان از ورود زائران بدون ماسک و افرادی که علائم بیماری دارند جلوگیری کنیم.

صدوقی ادامه داد: در این ایام برپایی سفره‌های ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران ممنوع است و اطعام در قالب طرح مواسات و همدلی مؤمنانه توسط قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی با توزیع غذا در مناطق مختلف قم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم مناجات خوانی که هر ساله در شبستان کربلای این مکان مقدس انجام می‌شد، تعطیل و به صورت غیر حضوری از شبکه‌های صداوسیما و فضای مجازی پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی زائران بتوانیم نقش موثری در مهار و از بین بردن این ویروس منحوس داشته و در آینده نزدیک شاهد حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان حضرت ولی عصر ارواحنافداه در این مکان مقدس باشیم.