صدا و سیمای مراکز استانی رسانه ملی به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع)، ۳ هزار و ۷۳ ساعت ویژه برنامه رادیویی و تلویزیونی را تولید و پخش می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما ، با فرا رسیدن شب‌های قدر ، صدا و سیما مراکز برنامه‌های مختلفی را در قالب‌های گوناگون برای پخش در نظر گرفته‌اند.

مهمترین این برنامه‌ها پخش زنده مراسم احیا از مساجد و اماکن متبرکه در مراکز و شهر‌های مختلف است که شامل بخش‌های مختلف کارشناس مذهبی، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مداحی به صورت زنده در استودیو، ارتباط با مراکز مذهبی مشهد، قم، شیراز و شبکه‌‌های سراسری خواهد بود.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پخش ویژه برنامه شب‌های قدر از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از صدا و سیمای مرکز قم، پخش زنده ویژه برنامه شب‌های قدر صدا و سیمای مرکز فارس از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با عنوان «باران اجابت» در رادیو از ساعات ۲۲ و مراسم احیا در سیما از ساعت ۲۳، پخش مراسم احیای شب‌های قدر از صدا و سیمای مرکز کرمان در گلزار شهدای این شهر و در جوار مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پوشش کامل مراسم حرم مطهر رضوی (ع) به مدت تقریبی پنج ساعت هر شب در صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، پخش مراسم لیالی قدر از حرم مطهر امام رضا (ع) از رادیو زیارت و تقویت این برنامه از سوی مراکز و پخش زنده مراسم مسجد مقدس جمکران طبق روال هرساله از صدا و سیمای مرکز قم و سایر شبکه ‌ها اشاره کرد.

همچنین پخش زنده برنامه در لیالی قدر همراه با رعایت شیوه‌‌نامه‌‌های بهداشتی در سایر مراکز از جمله پخش برنامه از مصلای الغدیر خرم آباد، مسجد لطفعلی خان و حسینیه علی بن موسی الرضای مرکز آذربایجان غربی و مسجد قبای سنندج هم در دستور کار قرار دارد.

پرداختن به شخصیت حضرت علی (ع)، ابعاد زندگی اجتماعی و سیاسی ایشان به ویژه عدالت‌گرایی، مهرورزی با مومنان، شدت عمل در مقابل انحرافات و مفاسد و ساده زیستی حضرت در قالب برنامه‌های مختلف و روتین مراکز، دیگر تدارک صدا و سیمای استان‌ها در این روزهاست.

همچنین پویش‌‌های ویژه لیالی قدر، بارگذاری تولیدات ارسالی کاربران، راه‌اندازی هشتگ‌های مناسبتی ایام شهادت حضرت علی (ع) و تهیه عکس نوشته، پادکست و موشن گرافی‌‌های متنوع و متناسب با این ایام، رویداد شب‌‌های قدر و عزاداری شهادت مولای متقیان (ع) در فضای مجازی مراکز در کنار طراحی و بارگذاری مجموعه گرافیک و اسلاید و پخش فراز‌های از دعای جوشن کبیر با تایتل‌‌های مرتبط آن در ویژه برنامه‌‌های شب قدر، بارگذاری تصاویر مرتبط با شب‌های قدر در رادیو نما هم در دستور کار مراکز قرار دارد.

شبکه تلویزیونی «شما» به عنوان برآیندی از شبکه‌های استانی هم در این روز‌ها تغییرات مختلفی را به کنداکتور داده و برنامه‌های مناسبتی بیشتری را پخش می‌کند.

بر این اساس پخش ویژه برنامه شب‌های قدر با همکاری سیمای مراکز استانی از شبکه «شما» شامل شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه مصادف با شب نوزدهم ماه رمضان، مراسم شب قدر از جوار حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از مرکز فارس از ساعت ٢٢، دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ویژه برنامه شب بیست و یکم همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) از حرم مطهر رضوی مرکز خراسان رضوی از ساعت ۲۱ و چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه و همزمان با شب بیست و سوم ماه رمضان، پخش برنامه از حرم حضرت معصومه (س) از مرکز قم از ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود.

در مجموع صدا و سیمای مراکز ۳ هزار و ۷۳ ساعت برنامه ویژه شب‌‌های قدر را طی هفته جاری روی آنتن می‌برند که در این بین ۱۹۰۲ ساعت در رادیو‌های استانی و ۱۱۷۱ ساعت در سیمای مراکز است.