تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «لطیف مثل عشق» گفت: تفاوت صداوسیمای مراکز با شبکه‌های سراسری این است که بودجه کمتری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود اما با همین بودجه موجود بهترین کارها را می‌سازند

به گزارش مرور نیوز، حسین سنگسری با اشاره به اینکه برنامه «لطیف مثل عشق» ماه رمضان امسال به صورت همزمان از سیمای مرکز سمنان و شبکه «شما» در حال پخش است اظهار کرد: طی ۶ سال گذشته این برنامه همواره روی آنتن رفته است.

وی افزود: « لطیف مثل عشق » ۶ سال است که با همین نام در مکان‌های مختلف مانند بقاع متبرکه، برخی کارخانه‌ها و لوکیشن‌های دیگر در مرکز سمنان تولید و پخش می‌شود ولی امسال به خاطر شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا، برنامه در استودیو اجرا می‌شود.

وی درباره دلیل انتخاب نام «لطیف مثل عشق» برای این برنامه عنوان کرد: عرفان نظرآهاری در کتابی می‌نویسد «تو هزار و یک اسم داری و من از آن همه لطیف را دوست‌تر دارم که یاد ابر و ابریشم و عشق می‌افتم»؛ اسم این برنامه هم متاثر از همین مسئله است.

تهیه‌کننده «لطیف مثل عشق» با اشاره به اینکه محوریت این برنامه حضور خیرین است، درباره بخش‌های مختلف آن گفت: مستند گزارشی «خَیِر» یکی از بخش‌های برنامه است که با حضور مهمان برنامه تهیه شده و «چشمه جاری» بخشی از خطبه‌های امام علی (ع) در نهج‌البلاغه را برای مخاطبان بازگو می‌کند و یکی دیگر از بخش‌های این برنامه به شمار می‌رود.

وی افزود: آیتم «نقش عشق» یکی دیگر از بخش‌های برنامه است که به سراغ هنرمندانی رفته که با استفاده از اسما متبرکه به خلق آثار هنری اقدام کرده‌اند همچنین «سی پله تا خدا» نیز دیگر بخش این برنامه به شمار می‌رود که یک کارشناس مذهبی برای بینندگان درباره مسایل دینی صحبت می‌کند.

سنگسری در ادامه به ویژگی‌های ویژه ‌برنامه لحظات پیش از افطار برای جذب مخاطبان اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب مجری مناسب، استفاده از دکور یا لوکیشن جذاب متناسب با هدف برنامه، گرافیک جذاب، حضور مهمان ویژه و مناسب که بتواند مخاطب را جذب کند و تولید آیتم‌های خوب باید از مولفه‌های یک برنامه پیش از افطار برای جذب مخاطب هستند همچنین اینگونه برنامه‌های مناسبتی باید شاد، امیدآفرین و همگام با شرایط جامعه باشد.

کارگردان «لطیف مثل عشق» درباره مهمانان این برنامه گفت: ابتدا به رصد خیرین و گروه‌های جهادی که مشغول فعالیت در حوزه‌های سلامت، ساخت مدرسه، معیشت و... هستند، پرداختیم و به بیش از ۱۰۰ شخص و خیریه رسیدیم، سپس از بین آنها با توجه به ویژگی‌ها و جذابیت‌هایی که می‌توانست برای مخاطب داشته باشد، ۳۰ سوژه را انتخاب و به برنامه دعوت کردیم که همگی اهل استان سمنان بودند.

مراکز صداو سیما با کمبود بودجه مواجهند/تورم تنها برای تهران نیست

وی درباره همکاری مرکز سمنان برای تولید این ویژه‌برنامه عنوان کرد: صداوسیمای مرکز سمنان با توجه به منابعی که در اختیار دارد، سعی کرده در کنار کار باشد و به ما کمک کند اما واقعیت این است که مراکز با کمبود بودجه مواجه هستند و با کمترین امکانات برنامه‌سازی می‌کنند.

سنگسری تاکید کرد: مسئولانی که بودجه مراکز را تعریف می‌کنند باید توجه داشته باشند تورم و گرانی برای همه کشور است و تنها برای تهران نیست، در بین مراکز استان‌ها سمنان شهری گران است و باید در بودجه آن تجدیدنظر شود تا برنامه‌سازان کارهای باکیفیت‌تری را ارایه دهند.

تهیه‌کننده «لطیف مثل عشق» با بیان اینکه برنامه‌های صداوسیمای مراکز استان‌ها با توجه به پتانسلی که دارند می‌توانند با برنامه‌های شبکه‌های سراسری   رقابت کنند، تاکید کرد: بیشتر سوژه‌های برنامه‌های شبکه سراسری از شهرستان‌ها دعوت می‌شوند و اگر مراکز برای اینگونه برنامه‌ها اقدام کنند، می‌توانند دیده شوند اما چیزی که مراکز را از شبکه‌های سراسری متمایز می‌کند بودجه‌ای است که شبکه‌های سراسری دارند، این موضوع سبب می‌شود با هزینه کم برنامه‌سازی کنند اما از نظر من مراکز با همین بودجه موجود بهترین کارها را می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: فرصتی که برای مراکز به وجود می‌آید تا برنامه‌های خود را از شبکه‌های سراسری پخش کنند، قابل تقدیر است؛ معتقدم شبکه «شما» باید پوشش دهنده برنامه‌های مراکز باشد نه اینکه خود برنامه تولید کند که اگر این اتفاق بیفتد تفاوتی با دیگر شبکه‌ها ندارد.

گفتنی است «لطیف مثل عشق» با اجرای حمید قرائیان تا 17 اردیبهشت ماه از شبکه شما و تا پایان ماه مبارک رمضان از مرکز سمنان روی آنتن می‌رود.