تهیه کننده فیلم «پاداش سکوت» گفت: که جعفر والی آرامش خاصی داشت که در زمان فیلمبرداری آن را به گروه انتقال می داد.

محسن علی اکبری تهیه کننده سینما که در فیلم «پاداش سکوت» با جعفر والی همکاری کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز درباره انتخاب آقای والی برای این فیلم گفت:انتخاب آقای والی برای این فیلم با مشاورت من و مازیار میری کارگردان این فیلم بود.ایشان هنرمندی با آرامش بسیار بودند که این آرامش نیز همیشه به گروه منتقل می شد.

وی تصریح کرد:سن و سال و تجربه ایشان آرامشی را به همراه داشت که تداوم آن آرامش در فضای فیلم باعث می شد کارها به خوبی پیش برود و خاطرات لذت بخشی از فیلمبرداری این فیلم برای همه عوامل به وجود آمد.

علی اکبری در ادامه تصریح کرد:حضور جعفر والی در «پاداش سکوت» بسیار درست و مناسب بود.نقش پدر شهید که ایشان آن را ایفا می کرد از سویی فردی صبور بود که بر مصیبت شهادت فرزندش در جنگ تحمل کرده بود و از سویی حق طلبی هم در نهاد او بود چون می خواست بداند چه اتفاقی برای فرزندش افتاده است. ترکیب این دو حس در بازی جعفر والی بسیار خوب و زیبا درآمده و به جرات می توان گفت از نقاط درخشان فیلم «پاداش سکوت» بعد از بازی پرویز پرستویی میتوان به بازی جعفر والی اشاره کرد.

جعفر والی به خاطر بازی در «پاداش سکوت» کاندیدای بهترین نقش دوم مرد در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و کاندیدای بهترین نقش دوم مرد در یازدهمین دوره جشن خانه سینما شد.