در دومین دوره جشنواره ادبی فلسطین، برترین آثار تولید شده با موضوع فلسطین، مقاومت و آرمان آزادی سازی قدس شریف که پیش از این چاپ و منتشر نشده‌اند، بررسی و انتخاب خواهند شد.

به گزارش مرور نیوز، انجمن قلم فراخوان دومین جشنواره ادبی فلسطین را منتشر کرد که در آن آمده: امام خمینی (ره): «اصولاً این تکلیف همه مسلمین است که قدس را آزاد کنند و شر این جرثومه فساد را از سر بلاد اسلامی قطع کنند.»

فلسطین، قبله اول مسلمین جهان و نماد وحدت، عزت و مقاومت اسلامی است. آرمان آزادسازی قدس، آرمانی اسلامی، انسانی و جهانی است. از همین رو رسالت امروز ما و همه آزادی خواهان جهان هم صدایی و هم نوایی با ملت مظلوم فلسطین در راه آزادسازی قدس شریف است. همصدایی و همسنگری با ملت راست قامتی که با قدرت ایمان، هفتاد سال در برابر رژیم نژادپرست و متجاوز صهیونیستی مقاومت کرده‌اند.

تاسیس «جشنواره ادبی فلسطین» که یک جشنواره مردمی و غیردولتی و از زیرشاخه‌های جایزه جهانی فلسطین است، راهکاری فرهنگی برای تحقق این مهم است. هدف غایی و نهایی از برگزاری این جشنواره شناسایی و معرفی برترین و جدیدترین آثار ادبی منتشرشده شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و ناشران ایرانی با موضوع فلسطین، مقاومت و آزادی قدس شریف است.

* موضوع

در دومین دوره جشنواره ادبی فلسطین، برترین آثار تولید شده با موضوع فلسطین، مقاومت و آرمان آزادی سازی قدس شریف که پیش از این چاپ و منتشر نشده‌اند، بررسی و انتخاب خواهند شد. در این جایزه، آثار در شاخه‌های زیر بررسی و داوری می‌شوند:

۱ ـ داستان و شعر بزرگسال

۲ ـ داستان و شعر کودک

۳ ـ داستان‌های کوتاه (داستانک)

۴ ـ رمان

۵ ـ پژوهش (در قالب مقاله و کتاب)

۶ ـ نثر ادبی (قطعات ادبی)

* مهلت و نحوه ارسال آثار

علاقه‌مندان به شرکت در «دومین جشنواره ادبی فلسطین» می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان مرداد ماه سال جاری با ذکر مشخصات کامل (شامل: نام، نام خانوادگی، کدملی، سن، تحصیلات، نشانی کامل پستی، ایمیل، تلفن منزل و همراه) به نشانی الکترونیکی انجمن قلم ارسال کنند.