علی دارابی بیان کرد: همیشه دولت ها بر روى رسانه فشار مى آورند تا صدا و سیما را تریبون و روابط عمومى خود کنند. اهرم فشار هم دارند؛ بودجه را کم مى کنند و دیگر از طریق محرمانه و طبقه بندى کردن امور به نام امنیت "قدرت ریسک، شجاعت و پرسشگرى صدا و سیما را میگیرند" . شما این کار را نکنید.

به گزارش مرور نیوز، « علی دارابی » معاون استان های سازمان صداوسیما در مطلبی با عنوان «دولت ها، رسانه ملى و مناظره هاى تلویزیونى» تاکید کرد که «مردم پرسشگر رسانه مطالبه گر می خواهد» و در این باره نوشت: در سال ۹۲ در ماه هاى نخست ریاست جمهورى حجت الاسلام حسن روحانى همراه با ریاست سازمان صدا و سیما - مهندس ضرغامى و معاونان سازمان با رئیس جمهور جدید ملاقات داشتیم، من معاون سیما بودم. به مناسبت مناظره هاى انتخاباتى ریاست جمهورى و در آستانه انتخاب رییس جمهور جدید محورهاى مطالبى که در آن نشست مطرح کردم را با هدف توجه رییس جمهور جدید را بازخوانى میکنم. به این امید که مقبول افتد.

به جناب روحانى عرض کردم تمنا دارم شما تجربه نادرست روساى جمهور و دولت هاى گذشته را نسبت به صداوسیما تکرار نکنید.

صدا و سیما در دوره جناب هاشمى رفسنجانى در حد روابط عمومى دولت تنزل یافت. رییس وقت سازمان برادر رییس جمهور و دبیر کمیته سیاسى حزب کارگزاران بود. اصلا نقد عملکرد دولت سازندگى خط قرمز رسانه بود.

در دوره جناب خاتمى کار اصلاح طلبان و دولت ایشان با رسانه ملى تا آنجا بالا گرفت که در میتینگ ها شعار سر مى دادند: سیماى لاریجانى خاموش باید گردد و این در حالى بود که اخبار و گزارشات و سخنرانى های رییس جمهور و دولت مرتب از صدا و سیما پخش مى شد.

در دولت جناب احمدى نژاد که صدا و سیما باز تمام سفرهاى استانى، کنفرانس ها و سفرهاى خارجى رییس جمهور و اعضاى دولت را پوشش گسترده مى دادند نتیجه آن شکایت ۵۰۰ صفحه اى رییس جمهور از صدا و سیما به رهبرى شد و اصرار شخص رییس جمهور به تغییر چندتن از معاونان و مدیران رسانه بود.

گفتم جناب آقاى روحانى شما این رویکردها و رویه هاى غلط گذشته را نروید. صداوسیما باید زبان مردم و مطالبه گر آنان از دولت و سایر نهادها باشد.

اما همیشه دولت ها بر روى رسانه فشار مى آورند تا صدا و سیما را تریبون و روابط عمومى خود کنند. اهرم فشار هم دارند؛ بودجه را کم مى کنند و دیگر از طریق محرمانه و طبقه بندى کردن امور به نام امنیت "قدرت ریسک، شجاعت و پرسشگرى صدا و سیما را میگیرند" . شما این کار را نکنید ...

٨ سال گذشت و فشارهاى دولت براى آنکه رسانه را روز بروز محافظه کارتر کند و کم ترین نقدها را بر نتابد بیش از گذشته نمایان شد...

اینک مخاطب این سخن در محضر شما مخاطبان گرامى به ریاست محترم جمهورى آینده است

لطفا شما راه نادرست روساى جمهور گذشته را نروید. از هم اکنون رسانه ملى را مطالبه گر و پرسشگر بخواهید نه روابط عمومى دولت. شرح صدر و انتقاد پذیرى را در میان همکاران دولت بالا ببرید، آنگاه همه مطالبات جمع نمی شود در ۴ سال براى طرح در مناظرات تلویزیونی.