جشنواره فیلم کن هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره را اعلام کرده که بیشتر اعضای آن را فیلمساز‌های زن تشکیل داده اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ورایتی، پنج سینماگر زن و سه مرد از کشور‌های مختلف، هیات داوران بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۲۱ به ریاست اسپایک لی را تشکیل می‌دهند.

جشنواره فیلم کن هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره را اعلام کرده که بیشتر اعضای آن را فیلمساز‌های زن تشکیل داده اند.

این اعضا مگی جیلنهال بازیگر، و فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی، ملانی لورن» بازیگر از فرانسه، متی دیوپ کارگردان فرانسوی-سنگالی، جسیکا هاسنر کارگردانی از استرالیا، میلن فارمر خواننده و ترانه‌سرای کانادایی- فرانسوی هستند.

اسپایک لی، کارگردان آمریکایی که ریاست این دوره از جشنواره را بر عهده گرفته، در کنار طاهر رحیم بازیگر فرانسوی، کلبر مندونسا فیلیو» فیلمساز برزیلی و سانگ کانگ-هو بازیگر اهل کشور کره جنوبی، چهره‌هایی هستند که ۲۴ فیلم بخش اصلی این جشنواره را داوری خواهند کرد.

مگی جیلنهال با فیلم «دختر گمشده» اولین تجربه کارگردانی خود را رقم زده. او سابقه نامزدی اسکار و برنده شدن جایزه گلدن گلور را در کارنامه دارد. کانگ هو هم ستاره اهل کره جنوبی است که در فیلم برنده اسکار «انگل» ساخته بونگ جون هو بازی کرده بود. «انگل» جایزه نخل طلای کن را هم دریافت کرده بود.

برندگان جایزه نخل طلای بهترین فیلم، جایزه بزرگ هیات داوران، جایزه هیات داوران، بهترین کارگردانی و بازیگر مرد و زن و برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره از سوی این هیات داوران انتخاب خواهد شد.

فیلم فرانسوی «آنت» ساخته «لئو کارکس» (فیلم افتتاحیه)، «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی، «سه طبقه» از «نانی موزتی»، «همه چیز خوب پیش رفت» ساخته «فرانسوا اوزون»، «گزارش فرانسوی» از «وس اندرسون»، «مموریا» به کارگردانی «آپیچاتپونگ ویراستاکول»، «پاریس منطقه ۱۳» از «ژاک اودیار»، «جزیره برگمن» ساخته «مای هانسن-لاو»، «بندتا» به کارگردانی «پل ورهوفن»، «داستان زندگی من» ساخته «ایلدیکو انیادی» و «روز پرچم» به کارگردانی «شان پن» از مهم‌ترین فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۲۱ هستند.

 

جشنواره کن ۲۰۲۱ از تاریخ همیشگی خود در ماه می، جابه جا شده و اکنون برای برگزاری از ۶ تا ۱۷ ژوئیه (۱۵ تا ۲۶ تیر) تنظیم شده است.