سعید فتحی در حکمی از سوی ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی به‌عنوان «پیام‌آور مغز و شناخت» معرفی شد.

به گزارش مرور نیوز، سعید فتحی روشن که سال‌هاست در حوزه منتالیسم به‌عنوان شاخه‌ای از شعبده که با کارکرد ذهنی مرتبط است فعالیت می‌کند، در حکمی از سوی ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی به‌عنوان «پیام‌آور مغز و شناخت» معرفی شد.

فتحی‌روشن در فصل اول برنامه عصر جدید با مهارت‌هایی در حوزه شعبده و منتالیسم به این برنامه استعدادیابی ورود کرد و با طراحی‌هایی که در نظر گرفت جزو فینالیست‌های این برنامه شد. اگرچه شهرت فتحی روشن به واسطه «عصر جدید» صورت گرفت با این حال فعالیت‌های خود را در حوزه برنامه‌سازی و دیگر کارهای مرتبط با ذهن ادامه داد.

او سال گذشته در رویدادی که از طرف یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری با توجه به «هفته آگاهی مغز» برگزار شد حضور یافت و امسال به واسطه فعالیت‌های جدید خود از ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حکم گرفته است.

با تصمیم ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی، سعید فتحی روشن به عنوان «پیام‌آور مغز و شناخت» در سال جاری منصوب شده است. این ستاد فتحی روشن را در راستای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی در جامعه و گسترش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار، عملکرد و توانمندی‌های مغز معرفی کرده است.

«هفته آگاهی از مغز» یک کمپین جهانی برای ایجاد، و ارتقای علاقه‌مندی عمومی و حمایت از مطالعات مغز است، که هر ساله در ماه مارس برگزار می‌شود. مشارکت‌کنندگان در این کمپین با انجام فعالیت‌های ابتکاری خود، سعی دارند شگفتی‌های مغز و اثرات عمیق علوم این حوزه را در زندگی روزمره ما نشان دهند.

ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی از برگزار کنندگان این رویداد در کشور نیز در تلاش برای ارتقای اطلاعات و آگاهی آحاد جامعه نسبت به ساختار و عملکرد مغز و نیز سطح توانمندی‌های شناختی به منظور جلوگیری از کاهش توان و فعالیت‌های مغزی است.

در هفته «آگاهی از مغز» که رویدادی جهانی است، برنامه‌های گوناگون آموزشی، علمی و ترویجی نسبت به ارتقای بهداشت و توانمندسازی مغز و راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی مغز با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، شهرداری تهران، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌گیرد.

هفته آگاهی از مغز سال گذشته، برای ششمین سال متوالی با شعار «مغزت رو بشناس» در کشور برگزار و رویدادی آنلاین تحت عنوان «مغز شعبده باز» و متخصصان این حوزه به اجرا در آمد و سعید فتحی روشن نیز از جمله افراد حاضر در این مراسم بود.