یک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ضمن بیان احساسش از تماشای فیلمش بعد از شش سال بر پرده سینما و دفاع از کیفیت فیلم های هنروتجربه، در مورد آثار در انتظار نمایشش سخن گفت.

به گزارش مرور نیوز، سیاوش چراغی پور که در فیلم سینمایی آبجی به کارگردانی مرجان اشرفی زاده در نقشی کوتاه حضور داشت، در مورد دیدن این فیلم بر روی پرده سینما گفت: یکبار این فیلم در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد که من سرِ کار بودم و نتوانستم آن را ببینم و امسال بعد از شش سال که این فیلم در گروه سینمایی هنروتجربه به نمایش درآمد من هم آن را در سینما دیدم.

خوشحالم که گذر زمان از ارزش های آبجی کم نکرده است

وی افزود: صمیمانه باید بگویم که حس بسیار خوبی داشتم، چرا که تا پیش از این ناراحت بودم که چرا در این شش سال فیلم سینمایی آبجی اکران نشده است؛ اما الان که فیلم را دیدم به این نتیجه رسیدم که این فیلم، خیلی متکی به زمان نیست و این گذر زمان، چیزی از ارزش هایش کم نکرده است. اگرچه فیلمساز، زمانی که اقدام به خلق اثری می کند، ضرورت کارش را در آن موقع می بیند؛ اما «آبجی» این قدر قصۀ «همه زمانی» و «همه مکانی» داشت که به نوعی موضوع جهان شمول تری را بیان می کند. تاکید بر خانواده و اعتقاد به حفظ خانواده در همه زمان ها مهم است و الان هم که دوره سخت زندگی ما سپری می شود، حرفی برای گفتن دارد.

فیلم های هنر و تجربه بسیار با کیفیت هستند

این بازیگر که در عرصه های مختلف بویژه در سریال های پربیننده تلویزیون فعالیت کرده است در پاسخ به این سوال که آیا واقعا اگر فیلم سینمایی آبجی زودتر اکران می شد مورد کم توجهی قرار می گرفت، گفت: من به هیچ وجه چنین اعتقادی ندارم. شاید بهتر باشد که پیش از ادامه پاسخم، موضع خود را نسبت به گروه سینمایی هنروتجربه مشخص کنم که البته امیدوارم سوء تفاهم ها را از بین ببرد. در عین حال که اعتقاد دارم که مهمترین وجه فیلم اکران آن است و باید دیده شود، اما خیلی مهم نیست که این اتفاق در کدام بخش است. اگر در سینمای ما فیلم هایی را با مخاطب خاص و یا آثاری که ممکن است گیشه چندانی نداشته باشند را به این گروه سینمایی می آوریم؛ ولی به صراحت شاهدیم که فیلم های درخشانی در این گروه اکران می شوند که از فیلم هایی که در بخش دیگر سینمای ما اکران می شوند، یک سر و گردن با کیفیت تر هستند و اصلا با آنها قابل مقایسه نیستند.

وی تصریح کرد: البته باید تاکید کنم نه به این دلیل که چون در فیلم آبجی بازی کرده ام، تعصبش را بکشم که البته می کشم چون بسیار قابل دفاع است؛ اما واقعیت این است که در این سالها فیلم های بسیار ضعیفی در اکران عمومی در بخش غیر هنروتجربه داشته ایم.

سیاوش چراغی‌پور  ادامه داد: به هرحال این تقسیم بندی انجام شده است اما من فکر می کنم که برای فیلم سینمایی آبجی هم به دلیل موضوع، هم ساختار فیلم و هم به دلیل به کارگیری بازیگران بسیار خوب و ارجمندی که در سینما و تلویزیون هم حضور دارند، می تواند در اکران اتفاق خوبی بیفتد و امیدوارم که در این اکران جبران این تاخیر چندساله بشود.

فیلم های در انتظار اکران سیاوش چراغی پور

این بازیگر پرکار در پاسخ به این سوال که آیا فیلم های سینمایی دیگری در انتظار اکران دارد گفت: بله چند فیلم در انتظار اکران دارم که یکی از آنها «فیلم سینمایی گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی است، دیگری «فیلم سینمایی ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی است که امیدوارم این اتفاق برای این فیلم بیفتد و به نمایش در آید و چند فیلم دیگری که به تازگی کار کرده ام از جمله «فیلم سینمایی فصل آلوچه های سبز» به کارگردانی علی بیات که به نظرم فیلم بسیار خوبی است و همینطور فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی طبا که یک اثر کمدی است و امیدوارم شرایط برای اکران این فیلم ها هم مهیا شود.