رادیو سلامت همچون سالهای گذشته با توجه به مهمترین اولویت های حوزه سلامت برنامه های متنوعی را در تابستان برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت ، صدیقه اعتمادسعید مدیر شبکه رادیویی سلامت در خصوص برنامه های تابستانی شبکه سلامت گفت: رادیو سلامت همچون سالهای گذشته با توجه به مهمترین اولویت های حوزه سلامت برنامه های متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده است. یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه امیدبخشی و تزریق نشاط است و رسانه می تواند در این مهم نقش بسزایی داشته باشد. با این رویکرد برنامه صبحگاهی رادیو سلامت با «به زندگی سلام کن» از ساعت ۶ بامداد با ریتمی شاد و با محتوایی سالم، سازنده و امیدبخش آغازگر برنامه های رادیو سلامت خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش های دیگر هم سایر برنامه های کمربندی شبکه همین رسالت را دنبال می کنند. برنامه «خونه زندگی» که نمایشی از یک خانواده سالم با سبک زندگی ایرانی اسلامی است، هر روز از ساعت ۱۰:۲۰ پخش می شود و با بیانی ساده اطلاعات مختلف سلامت محور و مورد نیاز یک خانواده ایرانی را در اختیار شنوندگان قرار می دهد.

مدیر رادیو سلامت با تاکید بر اینکه «با هم حرف بزنیم» عنوان برنامه دیگری است که از گروه سلامت روان رادیو سلامت برای مخاطبان این شبکه تخصصی تدارک دیده شده است، توضیح داد: موضوعاتی چون بهداشت روان، تاب آوری، مسئولیت پذیری، شاد زیستن، سبک زندگی سالم و... سوژه های این برنامه هستند. مخاطبان رادیو سلامت پس از یک نیم روز پرمشغله می توانند شنونده مجله شاد عصرگاهی «عصرتون سلامت» باشند. مجله ای که رویکرد آن بیشتر سرگرمی-آموزشی است و در قالب های مختلف نمایش، طنز، موسیقی و گفتگو لحظاتی شاد و آرام را برای مخاطبان در نظر گرفته است. «عصرتون سلامت» از دو گروه سلامت جسم و تندرستی و خانواده پخش می شود.

اعتمادسعید عنوان کرد: دو برنامه «نیشتر» و «نیشگون» مجموعه های طنز رادیو سلامت هستند که با نگاهی تیزبینانه و با زبانی شیوا و به کمک طنازی بازیگران مجموعه به طرح مسائل روز در حوزه سلامت اجتماعی می پردازد. این برنامه ها پنجشنبه ها و جمعه های تابستان ۱۴۰۰ مهمان مخاطبان رادیو سلامت خواهند بود.

مدیر رادیو سلامت تصریح کرد: همانطور که می دانید عالم گیری کرونا یکی از دغدغه ها و شاید بزرگترین دغدغه امروز نظام سلامت باشد و از آنجا که شبکه سلامت یک شبکه تخصصی است، بنابرین پرداختن به این مهم از اصلی ترین اولویت ها در تابستان ۱۴۰۰ است.

وی افزود: ۲ بخش کمربندی برنامه «پاسخگو» صبح ها ساعت ۸:۱۵ تا ۹ و عصرها ساعت ۱۵:۱۵ تا ۱۶ به پاسخگویی پرسش های شنوندگان در مورد بیماری کرونا اختصاص داده شده است و در کنار این پاسخگویی آخرین اخبار، شیوه نامه ها، دستور المعل ها و آمار کشوری و جهانی در مورد بیماری، شیوع آن، سویه های جدید و واکسیناسیون به اطلاع شنوندگان می رسد.