صحن و رواق‌های بارگاه منور رضوی از روز گذشته سیاهپوش شده و برنامه‌های شب شهادت ابن الرضا(ع) از شب گذشته آغاز شده و امروز نیز این برنامه‌ها همزمان با سالروز شهادت حضرت جواد(ع) دنبال می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، بارگاه منور رضوی و مشهدالرضا (ع) در سالروز شهادت جوادالائمه(ع) یکپارچه سیاهپوش و غرق در ماتم و عزا است.

صحن و رواق‌های بارگاه منور رضوی از روز گذشته سیاهپوش شده و برنامه‌های شب شهادت ابن الرضا(ع) از شب گذشته آغاز شده و امروز نیز این برنامه‌ها همزمان با سالروز شهادت حضرت جواد(ع) دنبال می‌شود.

مراسم روز شهادت در رواق امام خمینی(ره) از ساعت 4 بامداد رو یکشنبه با قرائت زیارت امام جواد(ع) آغاز می شود. این مراسم از ساعت 10:30 صبح ادامه خواهد یافت و علاوه بر سخنرانی آیت ا... علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس، قرائت زیارت امام جواد(ع) و مدیحه سرایی توسط سیدمحمودصفاتی، مرثیه خانی حاج امیرعارف و قرائت زیارت امین ا... توسط رضا آتشبار پیش بینی شده است. در بخش شامگاهی مراسم روز شهادت نیز حجت الاسلام و المسلمین دهشت از ساعت 19:35 در رواق امام خمینی(ره) سخنرانی خواهد کرد.

مراسم عزاداری شب شهادت در مسجد گوهرشاد نیز از ساعت 19:35 روز شنبه با سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی آغاز و عادل خوشرو زیارت امین ا... را قرائت خواهد کرد. قرائت زیارت امام جواد(ع) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی مطلق نیز برنامه‌های بامدادی روز شهادت در مسجد گوهرشاد است که از ساعت 4 بامداد یکشنبه آغاز شده است.

بخش دوم مراسم روز شهادت در مسجد گوهرشاد از ساعت 11:00 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی آغاز و کاظم غلامشاهی نیز زیارت امین ا... را قرائت خواهد کرد. در بخش شامگاهی و از ساعت 19:35 نیز علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی، عادل خوشرو زیارت امین ا... را همراه با زائران زمزمه می‌کند.

به مناسبت شب شهادت امام جواد(ع) برنامه‌‍‌هایی در صحن جمهوری حرم مطهر نیز برگزار می‌شود که شامل سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی رضوی نسب از ساعت 19:40 و قرائت زیارت امین ا... توسط حسن نحوی خواهد بود.

برنامه‌های روز شهادت در این صحن نیز از ساعت 6:45 صبح یکشنبه آغاز شده و حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی سخنران و ابراهیم قانع مرثیه سرای این مراسم بودند. در شام شهادت نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی رضوی نسب سخنرانی و حسن نحوی نیز زیارت امین ا... را قرائت خواهد کرد.

برنامه‌های صحن امام حسن مجتبی(ع) نیز از ساعت 19:35 امشب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین حائری آغاز و جواد حسین خانی زیارت امین ا... را قرائت خواهد کرد. همچنین مراسم روز شهادت در این صحن از ساعت 19:35 یکشنبه آغاز و سخنران این محفل نیز حجت الاسلام و المسلمین حسین حائری خواهد بود. در رواق دارالحجه نیز برنامه‌هایی به مناسب شهادت امام جواد(ع) پیش‌بینی شده و حجج الاسلام صاحبقرانی و حائری سخنرانان مراسم شنبه شب و یکشنبه شب خواهند بود.