فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی با موضوع «وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» در دو بخش صحنه‌ای و پژوهشی منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز، چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به صورت غیررقابتی  از ۲۹ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ در شهر کرمان برگزار خواهد شد. این جشنواره با حمایت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد و همکاری انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می‌شود.

 ثبت نام در این جشنواره از طریق سامانه «بامک» از ۲۰ تیر تا ۲۰ شهریور سال جاری انجام خواهد گرفت. موضوع  اصلی جشنواره نیز که در دو بخش صحنه‌ای و پژوهشی برگزار خواهد شد، «وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» براساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی تعیین شده است. هدف اصلی از انتخاب این موضوع جذب حداکثری هنرمندان شاخص این حوزه است.  

ستاد چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی با انتشار این فراخوان از کلیه هنرمندان حوزه موسیقی اقوام در عرصه‌های فعالیت‌های اجرای صحنه‌ای و فعالیت‌های پژوهشی دعوت می‌کند در صورت تمایل با مطالعه دقیق این فراخوان و ارسال آثار و مدارک لازم در برگزاری هرچه پربارتر این رویداد مشارکت کنند، درخواست‌های ارسالی پس از بررسی و تأیید کارشناسان هیات انتخاب این امکان را خواهند یافت که به چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی دعوت شوند.