مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از فهرست‌نویسی بیش از ۳۴ هزار کتاب در فصل بهار خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ، مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از فهرست‌نویسی بیش از ۳۴ هزار کتاب، پیش از انتشار (فیپا) و همچنین پس از انتشار (فاپا) در فصل بهار سال جاری خبر داد.

طاهره یعقوب پور نرگسی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان در فصل بهار عنوان کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۸۸۱ عنوان کتاب و ۵ عنوان منابع غیرکتابی فهرست‌نویسی پیش از انتشار (فیپا) انجام شد.

مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: همچنین ۱۳ هزار ۷۹۴ عنوان کتاب، دو هزار و ۷۰۹ عنوان پایان نامه و ۳۳۸ عنوان سایر منابع غیرکتابی فهرست‌نویسی آن در حوزه کتاب‌های چاپی و پس از انتشار (فاپا) صورت پ‍ذیرفت.

یعقوب پور به تعداد ساخت رکورد‌های مستند که در مجموع شامل ۲۰ هزار و ۴۹۸ رکورد شامل ۵ هزار و ۷۴۲ موضوع، از ۱۳ هزار و ۷۱۲ مولف به همراه ۷۵۱ تنالگان و ۱۰۱ توصیف‌گر از ۱۹۲ ناشر است، پرداخت.

وی تصریح کرد: در سه ماهه فصل بهار امسال، علاوه بر تخصیص ۱۲۶ شاپا به نشریات، مسئول واحد شاپا به صورت آنلاین در جلسه مجمع عمومی ISSN به مدت دو روز و در سه جلسه تدوین دست‌نامه ISSN شرکت کرد. در این مدت ۱۰۲ شابکا نیز به کتابخانه‌های کشور تخصیص یافت.

مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: همچنین نسخه آزمایشی نرم‌افزار رسا تحت وب به همت همکاران این اداره کل بررسی شد و نتایج بررسی برای به‌روزرسانی و رفع مشکلات به شرکت مجری ارسال شد.