در فهرست پیش بینی نامزدهای اسکار بهترین کارگردانی اصغر فرهادی در ردیف شانزدهم شانس اسکار کارگردانی قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، نشریه سینمایی ورایتی روز گذشته ۹ سپتامبر در به روزرسانی پیش بینی خود از شانس های نامزدی جوایز اسکار دوره نود و چهارم، فهرست جدیدی را منتشر کرد.

در این فهرست در بخش پیش بینی نامزدهای اسکار بهترین کارگردانی پنج شانس اول به ترتیب به کنت برانا برای فیلم «بلفاست»، جین کمپیون برای «قدرت سگ»، دنی ویلنوو برای «تلماسه»، پدرو آلمودوار برای «مادران مشابه» و لین مانوئل میراندا برای «تیک، تیک…بوم» اختصاص یافته است.

از نکات این فهرست، حضور اصغر فرهادی فیلمساز سرشناس کشورمان به عنوان شانس شانزدهم نامزدی اسکار است. فرهادی پس از کارگردان های مطرحی چون جوئل کوئن، گی‌یرمو دل تورو، استیون اسپیلبرگ، پل توماس اندرسون، آدام مک‌کی شانس این را دارد تا به عنوان اولین فیلمساز تاریخ ایران نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شود.

در پیش بینی ورایتی از نامزدهای اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۲۱ نیز پنج شانس اول به ترتیب به فیلم های «بلفاست»، «قدرت سگ»، «تلماسه»، «مادران مشابه» و «تیک، تیک…بوم» تعلق دارند.

در این فهرست فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی که توسط استودیوی آمازون پخش می شود نیز در رده نوزدهم قرار دارد. فیلم هایی چون «کوچه کابوس» گی‌یرمو دل تورو، «داستان وست ساید» استیون اسپیلبرگ و «خاندان گوچی» ریدلی اسکات جلوتر از فیلم فرهادی شانس نامزدی اسکار بهترین فیلم را دارند.

«قهرمان» اصغر فرهادی در صورت نامزدی اسکار بهترین فیلم می تواند به اولین فیلم تاریخ ایران تبدیل شود که توانسته نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم سال یعنی بالاترین جایزه اسکار شود.