فیلم «سگهای زرد» در انتظار پروانه ساخت می باشد و مشارکت فارابی و سازمان بسیج در آن قطعی شده است.

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز درباره آخرین وضعیت فیلم «سگهای زرد» گفت:مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در این فیلم قطعی شده است. با توجه به موضوع فیلم که مساله ای امنیتی است و امنیت جنوب شرق ایران را مد نظر دارد، مذاکراتی هم با سازمان بسیج داشتیم که مشارکت این ارگان هم برای تولید این فیلم جلب شده است.

کارگردان فیلم «به کبودی یاس» افزود: فیلمنامه جدید این فیلم با نام «سگهای زرد»که توسط احمد کاوری کارگردان نوشته شده، مدتی است برای اخذ پروانه ساخت در اختیار ارشاد است و به محض صدور این پروانه، وارد فاز جدی تولید این فیلم می شویم.

اصغری تصریح کرد:لازم به ذکر است با توجه به داستان فیلم که بخش مهمی از آن به حضور گروههای تروریستی تکفیری در پاکستان می پردازد، به مقداری هماهنگی و آماده سازی در نواحی مرزی نیاز داشتیم که بخشی از آن انجام شده و همانگونه که گفته شد در صورت صدور پروانه ساخت، روند تولید «سگهای زرد»سرعت خواهد گرفت.

تهیه کننده «شور شیرین» در پایان با بیان این نکته که این فیلم قطعا برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده نخواهد شد،گفت: اگر پروانه ساخت ما به موقع صادر شود و روند فیلمبرداری بدون وقفه انجام گیرد،تا پایان بهمن یا اوایل اسفند فیلمبرداری این فیلم را به پایان خواهیم رساند.

«سگهای زرد» یک فیلمنامه ضد تروریستی محسوب می‌شود که درباره فعالیت‌های یک گروه مزدور و همچنین اتفاقات خط لوله گاز ایران و هند است که در فضای بلوچستان پاکستان روایت می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شاهو سرکرده گروه «سگهای زرد» برای آزادی دختران گمشده بهار با او راهی پاکستان می شود، اما ناپدید شدن مهندس آیت که برای احداث خط لوله گاز ایران و هند به پاکستان رفته، شاهو و گروهش را در مسیر خطرناکی قرار می دهد.

احمد کاوری تاکنون فیلم های سینمایی «خودزنی» و «نفوذی» را کارگردانی کرده و «سگ های زرد» سومین ساخته سینمایی این کارگردان محسوب میشود.