«محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم گفت: مجموعه جام جم سالها است که در زمینه فرهنگ کار می کند و از مجموعه های ارزشمند نظام است.

به گزارش مرور نیوز، مراسم اختتامیه طرح نشان ایرانی ۲ امروز با حضور « محمد مهدی اسماعیلی » وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل روزنامه جام جم برگزار شد.

«محسن طارمیان» مدیر اجرایی و‌ بازرگانی موسسه جام جم و‌ طراح نشان ایرانی در ابتدای این مراسم گفت: فعالیت های این شرکت های دانش بنیان می تواند به لحاظ موضوع های فرهنگی اولویت کشور باشد.

وزیر ارشاد ادامه داد: طرح نشان ایرانی سال ۹۸ و‌ بعد از جلسه ای که حضرت آقا با تولید کنندگان داشتند جدی شد. رویکردمان حمایت از شرکت های تولیدی ایرانی بود و‌ شرکت هایی که تعداد کارآفرین های زیادی دارند و‌شرکت هایی که بین ۵۰ تا ۹۰۰ نفر حمایت کرده و آنهایی که۵۰ نفر را حمایت کردند ۵۰ میلیون و بالای ۱۰۰ تا ۱۰۰ میلیون نقدی حمایت می شدند.

وی افزود: در ابتدا ۲۰۰ شرکت ثبت نام کردند و با اخذ مجوزها ۱۲۹ شرکت ثبت نام کردند و‌پوسترهایی طراحی شد.

طارمیان در ادامه بیان داشت: شرکت هایی که بر مبنای اشتغال زایی جلو آمدند ۹۰ نفر از ۱۲۹ نفر مشغول شدند. ۶۷ شرکت از تهران ۳۵ شرکت خراسان رضوی بودند. ۶۸ شرکت محصولات صنعتی ۴۸ شرکت صنایع غذایی و ۲۸ شرکت لوازم ارایشی بهداشتی تولید می کردند.

وی افزود: با همه موانعی که برای طرح نشان ایرانی ۱ سر راهمان بود اما به سرانجام رسید. از سایر روزنامه ها و‌خبرگزاری ها برای پیوستن به این طرح و‌حمایت از آن دعوت کردیم که خیلی استقبال نشد. در مرحله دوم از این طرح هدف گذاری مان با نشان ایرانی ۱ یکی بود و نکته اولمان از فرمایشات مقام معظم رهبری بود که نام سالها را بر اساس المان های اقتصادی انتخاب می کردند.

طارمیان افزود: اهداف دیگرمان بنیان گذاری رویداد ملی بود. طرح نشان ایرانی ۲ در بهمن سال گذشته شروع به کار کرد. نحوه ارایه این تسهیلات در بخش محتوایی بود و روزانه ۴ شرکت دانش بنیان را معرفی می کردیم. ۵۹۴ شرکت در نشان ایرانی ۲ ثبت شد.

وی در ادامه بیان داشت: روزنامه حام جم‌روزنامه اقتصادی نبوده است و‌حس وظیفه و‌عمل به فرمایشات حضرت آقا این را ایجاد کرد. در دوره قبلی هیچ حمایتی از این طرح نشد و ما یکه و‌تنها این کار را پیش بردیم. خواهش ما از وزیر ارشاد آقای اسماعیلی این است که ما را در این طرح حمایت کنند.

مهدی صفاری نیا رییس پارک علم و فناوری پردیس نیز گفت: آنچه الان در حوزه دانش بنیان نیاز داریم امید افرینی و‌کمک به خریداران و هدایت سرمایه گذاران است. حضرت آقا تاکید داشتند باید درباره تولیدات خود اطلاع رسانی کنید تا دیگران هم متوجه شوند. امروز بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان داریم.

وی در ادامه بیان داشت: عمده محصولات شرکت های دانش بنیان دستگاه های دولتی و سایر بیزینس ها و‌شرکت های محصولات واسطه هستند. نقش اول را رسانه می تواند ایفا کند و امیدافرینی. این روزها صدها محصول به خارج از کشور صادر می شود که توانسته استانداردهای داخلی و خارجی را کسب کند.

وی ادامه داد: یکی از اتفاق های خوبی که افتاده این است که کارمندی به کارافرینی تغییر کرده است و‌ این اتفاق خیلی بزرگی است. در درجه اول دولت باید خریدار محصولات دانش بنیان باشد و این باور باید در بین خریداران این محصول ها باشد. سرمایه های سرگردان ما هم می تواند به این حوزه بیاید که سرمایه کمی نیست و می تواند جریان بزرگ اقتصادی تولید کند.

مهدی عرفاتی مدیر مسئول روزنامه جام جم در ادامه این مراسم گفت: دوستان ما در تحریریه جام جم به این کار به چشم آگهی نگاه نکردند و این برای من جذاب است. ما باید از خودمان شروع کنیم و باید این را بدانیم هر فردی کالای ایرانی را می تواند جذاب تر به فروش برساند تا فرهنگش جا بیفتد.

وزیر ارشاد: در بسیاری از دانشگاه ها پیوند کار و تحصیلات نداریم

«محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم گفت: مجموعه جام جم سالها است که در زمینه فرهنگ کار می کند و از مجموعه های ارزشمند نظام است.

وی افزود: ادبیات اقتصادی دانش بنیان بیشترین تکرار را در فرمایشات حضرت آقا داشته است و به عنوان سیاست جدید پیش برنده است و این امتیاز مهمی است.

اسماعیلی گفت: این نشان و کاری که روزنامه جام جم بنیان گذار آن بود ابتکار خوبی است که اقتصاد بنیان را با رسانه های پیش رو پیوند داده است. در بسیاری از دانشگاه های آزاد پیوند کار و تحصیلات نداریم و باید در جهت خلاف این تلاش کنیم. امروزه باید به دنبال کارافرینی باشیم. آمارهای خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان داریم و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه رسانه ها پای کار بیایند و این مدل کارها به شدت مورد نیاز است.

در پایان مراسم با حضور مدیران روزنامه جام جم نشان ایرانی به شرکت های دانش بنیان اهدا شد.