فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ، جشنواره بین‌المللی شعر فجر با هدف تعالی و ارتقای شعر امروز از سال ۱۳۸۵، هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و شانزدهمین دوره آن نیز در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. این جشنواره، علاوه‌بر هم‌سخنی با شاعران مطرح معاصر ایران با هدف معرفی و شناخت شاعران جوان سرزمین عزیزمان و گسترش همدلی و هم‌زبانی با پارسی‌گویان سراسر دنیا برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره آثاری را که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۹ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور منتشر شده باشد، در پنج گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو (قالب‌های نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) ارزیابی می‌کند.

آثار ارسالی به شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر باید تألیفی و به زبان فارسی باشد و مجموعه‌شعر باید به‌صورت مستقل منتشر شده باشد؛ ازاین‌رو مجموعه‌های مشترک داوری نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، آثاری که در سال‌های قبل با عنوان دیگر یا توسط ناشر دیگری به چاپ رسیده یا به‌صورت گزیده‌آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شود. دبیرخانه تنها آثار ارسالی از سوی مؤلف یا ناشر را در روند داوری بررسی خواهد کرد.

برگزیدگان شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، زمستان ۱۴۰۰ در اختتامیه معرفی خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه‌بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره اهدا خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، ١٦ آذر۱۴۰۰ است. ناشران، شاعران و پژوهشگران می‌توانند ۳ نسخه از آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان شهید برادران مظفرجنوبی، خیابان خواجه‌نصیر، پلاک ۲، سرای اهل قلم، طبقه ۴، دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی، دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ارسال کنند.