جزئیات اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه گویی صبح امروز با حضور دبیر آین رویداد فرهنگی تشریح شد.

به گزارش مرور نیوز، جزئیات اختتامیه جشنواره بین المللی قصه گویی صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مهدی علی اکبرزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمد گودر هریزی، دبیر این رویداد فرهنگی تشریح شد.

در این مراسم مهدی علی اکبرزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان با اشاره به اینکه این بار برای جشنواره قصه و قصه گویی بیان کرد: پرونده جشنواره بیست و سوم قصه گویی در شب یلدا بسته می‌شود. قصه با فرهنگ و روح ما گره خورده است. دوست داریم قصه بگوییم و بشنویم. قصه این انتقال مطلب را تسهیل می‌کند ضمن اینکه باعث تقویت خلاقیت در مخاطب می‌شود، چون ذهن مخاطب، قصه را آنطور که می‌خواهد تجسم می‌کند. هرکس متناسب با علایق خودش شخصیت‌ها را تجسم می‌کند برای همین است که قصه شیرین است. از شنیدن قصه ها، نویسندگانی متولد می‌شود شاهد هنرمند پروری و شاعر پروری در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: از مجموع حدود ۲۷ هزار اثری که به دبیرخانه جشنواره رسیده بود، مرحله اول در سطح استانی در قالب فیلم و در مرحله منطقه‌ای به صورت زنده قصه گویی‌ها انجام شد. از ۲۵ آذر ماه شروع می‌شود به صورت حضوری و کاملا محدود در تهران برگزار می‌شود و تا سی ام ادامه دارد؛ به جهت مجازی بودنش برد رسانه‌ای خوبی داشت از سوی دیگر داوری‌ها به صورت متمرکز انجام و چون در فضای، مجازی برگزار شد، داوران غیر تهرانی هم به کار گرفته شدند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برند بودن جشنواره قصه گویی برای کانون ابراز کرد: اینکه روز سی ام با عنوان روز قصه گویی در تقویم جای خود را باز کرده است، نشانه آینده جشنواره است. از پنج قاره در جشنواره شرکت کردند و متقاضیان کشور‌های دیگر می‌خواستند گواهی حضور در جشنواره را داشته باشند؛ امسال جشنواره بیست و سوم که شب یلدا به کارش پایان می‌دهد آثار برگزیده را انتخاب و به جامعه معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۱ قصه گوی خارجی به جشنواره راه پیدا کردند و از کشور خودشان قصه گویی شان را اجرا می‌کنند و چون از کل دنیا شرکت کننده داشتیم این انتظار را داریم مخاطبانی از سراسر دنیا داشته باشیم؛ ۸۱ قصه ایرانی و خارجی به مرحله نهایی رسید. قصه گویی به زبان اشاره، جستارنویسی از جمله بخش‌هایی است که به جشنواره قصه گویی اضافه می‌شود؛ از پوستر جشنواره بیست و چهارم هم در اختتامیه رونمایی می‌شود.