"شب اناری" و "به شیرینی شب"، ویژه برنامه های یلدایی رادیو سلامت و صبا هستند که به روی آنتن خواهند رفت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه "شب اناری" ویژه ی شب یلدا، سه شنبه، ۳۰ آذر ماه ساعت ۲۲ به تهیه کنندگی موسی نظری از رادیو سلامت پخش می شود.

مرجان قندی، مشاور و سردبیر برنامه "شب اناری" درباره جزییات برنامه توضیح داد: "شب اناری" از ساعت ۲۲ به مدت دو ساعت از گروه سلامت جسم رادیو سلامت به مناسبت شب یلدا تهیه و پخش می شود. ما در این برنامه بخش های متنوعی برای شنوندگان از جمله مسابقه، گزارش هایی از استان های مختلف پیرامون آداب و رسوم در شب یلدا و ... داریم که پخش خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در بخشی از برنامه با مدافعان سلامت صحبت می کنیم و خاطراتی که از یلداهای گذشته دارند را تعریف خواهند کرد، فال حافظ هم برای شنوندگان می گیریم. در این قسمت از برنامه، پزشکان هم از یلداهای گذشته برای شنوندگان می گویند. در بخشی دیگر نیز درباره خوراکی های این شب و خواص آن خواهیم گفت. مردم باید مراقب باشند که دورهمی ها منجر به گسترش بیماری کرونا نشود.

قندی سپس گفت: برنامه "شب اناری" به تهیه کنندگی موسی نظری و گویندگی مسعود خواجه وند و رحیمیان پخش می شود. این برنامه شامل آیتم های متنوع است که مستندهای گزارشی با نام "طعم انار" یکی از بخش های برنامه است که در آن سری به بازارهای شب یلدا می زنیم و حال و هوای مردم را جویا می شویم.

این سردبیر رادیویی در پایان اعلام کرد: مسابقه "از کی بپرسیم" بین نسل های مختلف پدران و نوه هاست که یکی دیگر از بخش های ایگ ویژه برنامه است و به شکل تولیدی ضبط شده و به روی آنتن خواهد رفت. در بخش طلایه داران نیز با ایثارگران مدافعان سلامت صحبت می کنیم که شب یلدا شیفت هستند و به مردم خدمات می دهند. همچنین بخش های نمایشی و طنز برای شنوندگان تدارک دیده شده است و تلاش کردیم تا دو ساعت شادی بخش را برای مردم در نظر بگیریم. در مجموع سعی داریم مردم را با سنت های شهرهای مختلف ویژه شب یلدا آشنا کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی رادیو صبا، "به شیرینی شب" نیز ویژه برنامه شب یلدای رادیو صباست که در یک دورهمی صمیمی، شب یلدا را همراه مخاطبان جشن می گیرد.

"به شیرینی شب" در بلندترین شب سال، از ساعت ۲۰ به مدت ۴ ساعت همراه شنوندگان رادیو صبا می شود. این برنامه با گپ و گفتی خودمانی با مهمان های ویژه که جمعی از هنرمندان عرصه سینما و موسیقی هستند، پخش آتیم های متنوع، گزارش های مردمی و موسیقی های شاد شب یلدایی به یاد ماندنی برای مخاطبان می سازد.

مژگان فرزین، تهیه کننده برنامه "به شیرینی شب" گفت: این ویژه برنامه با بخش های متنوعی چون: مسابقه تلفنی، فال حافظ، نمایش، گزارش های مردمی و اجرای موسیقی زنده، این شب بلند را در کنار مهمان های ویژه برای مخاطبان، شیرین وخاطره انگیز می کند. همچنین برای مهمان های برنامه، یک مسابقه زنده طراحی شده است که در آن مهمان ها در یک موقعیت طنزی که برای آنها تعریف شده قرار می گیرند و پاسخگوی سوالات مسابقه می شوند که از بخش های جالب و شنیدنی این برنامه است.

فرزین همچنین اعلام کرد: در بخش "فال حافظ" نیز امیرحسین مدرس با لحنی شیرین و دلنشین با آرزوی زمستانی پر برکت برای شنوندگان، اشعار حافظ را می خواند. همچنین در بخش موسیقی زنده، گروه "هامان" به سرپرستی آشور مرادیان به صورت زنده با اجرای موسیقی های شاد این شب را در کنار شنوندگان جشن می گیرند.

وی افزود: این برنامه در شب یلدا میزبان هنرمندان و بازیگران خوب کشورمان می شود که از جمله آنها می توان به حامد تهرانی، بازیگر جوان و فریاد خواجوی، خواننده خوب کشورمان اشاره کرد. همچنین در این برنامه با پخش گزارش های مردمی به هفت شهر ایران سرمی زنیم و به بیان آداب و رسوم جالب ویژه شب یلدا در شهرهای گوناگون کشور می پردازیم.

تهیه کننده "به شیرینی شب" گفت: در این برنامه یک آیتم ویژه برای شنوندگان رادیو صبا داریم که در آن عوامل برنامه های مختلف شبکه در این برنامه حاضر می شوند و با خاطره گویی از شب یلدا و اجرای نمایش های طنز، بلندی این شب را برای مخاطبان شیرین می کنند.

به گزارش ایسنا، ویژه برنامه "به شیرینی شب" با اجرای مهبد قناعت پیشه و امیر عضد و همکاری شیما شیرازی به عنوان گزارشگر، فاطمه حمدللهی و نسترن کیانی به عنوان نویسنده، یاسر کتاییان مسئول ارتباطات، ناهید صلح جو مسئول هماهنگی و به تهیه کنندگی مژگان فرزین از رادیو صبا روی آنتن می رود.

شنوندگان می توانند سه شنبه، ۳۰ آذر ماه از ساعت ۲۰ همراه رادیو صبا روی موج اف ام ردیف ۱۰۵.۵ مگاهرتز باشند.