نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران جمعیت از قانون تسهیلات مجلس برای جوانی جمعیت خبر داد و همکاری دولت و مجلس را در این زمینه مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت سیزدهم چراغ این حمایت‌ها را روشن کرده و مجلس نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای این قانون، بودجه خوبی را در نظر گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، نشست «هم‌افزایی تعظیم شعائر فاطمیه و روایت مکتب حاج قاسم سلیمانی» با رویکرد پیگیری قانون جوانی جمعیت با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی»، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی «قائم‌مقام سازمان تبلیغات»، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی «معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان»،علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اجتماعی و فرهنگی در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی یادمان شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

پیگیری بحران جمعیت از ضروریت های کشور است

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در این نشست هم‌افزایی؛ بیشتر ترجیح داد شنونده نظرات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی باشد وتنها به جمله کوتاهی بسنده کرد و اظهار داشت: ما سازمان تبلیغات اسلامی را باافتخار خادم مردم می‌دانیم و مطمئن باشید که ما در جلسات هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، خاضعانه دستان شما عزیزان را برای بیان نکته نظرهای تخصصی و کارشناسی که مطرح می‌کنید می‌فشاریم و قدرتمندانه موضوع‌های بیان‌شده و به‌ویژه طرح راهبردی جمعیت را که در این جلسه عنوان می‌شود را پیگیری خواهیم کرد.

تاکید بر شکوه و عظمت «مادری» در ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی «قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی» نیز با اشاره به هم‌افزایی در جهت تعظیم شعائر فاطمیه و مکتب شهید سلیمانی، تأکید بر هم‌افزایی را درجهت انجام وظایف سازمان تبلیغات اسلامی ضروری دانست و گفت: بی‌شک، اگر این هم‌افزایی‌ها و هم‌اندیشی‌ها نبود حتماً کارها به جلو نمی‌رفت. ضمن اینکه برخی ظرفیت‌های مثل ایام فاطمیه کمک می‌کند تا ما تمرکز بیشتری بر روی عنوان «مادری» داشته باشیم لذا باید از ایام شهادت ایشان تا ولادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها تأکید بر عنوان و شکوه مادری را توسعه دهیم به‌گونه‌ای که «مادری» حضرت زهرا سلام‌الله علیها تبیین شود.

شهید سلیمانی سرمایه نظام را توسعه بخشید

وی همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و خصلت مردمی بودن ایشان را بهترین فرصت برای ورود مردم به عرصه میدان برای حل مشکلات اعلام کرد و یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی با عملکردهای دقیق و مردمی خود، سرمایه نظام را توسعه بخشید لذا بهره‌گیری از فرصت سالگرد سردار دل‌ها می‌تواند برای برون‌رفت از مشکلات کشور راهگشا باشد.

بهره گیری از ظرفیت‌های دینی

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی «بحران جمعیت» را یکی از چالش‌های مهم کشور برشمرد و اظهار داشت: بهترین راهبرد برای برون‌رفت از این مشکل؛ بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی برای حل مشکلات اجتماعی کشور است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، ما نیز موظفیم که با استفاده از فرصت‌های مناسبتی، فعالیت‌های خود را در امر نهضت خدمت‌رسانی، مواسات و رسیدگی به مشکلات مردم بخصوص با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هیئات، مساجد و مجموعه‌های فرهنگی و هنری افزایش دهیم ضمن اینکه تأکید رهبری نیز برای نهضت خدمت‌رسانی به مردم با موضوع مساجد است.

هیئات و مساجد در ایام کرونا به دلیل نهضت خدمت رسانی به مردم تعطیل نشد

 

وی بابیان اینکه هیئات و مساجد در دو سالی که کشور درگیر کرونا بود تعطیل نشدند و همواره در نهضت خدمت‌رسانی پویا و زنده عمل کردند افزود: اگر وضعیت جمعیت کشور به حد بحرانی رسیده است دلیلش این است که همه ما نسبت به وظایف خودمان کوتاهی کردیم این در حالی است که مطالعات دقیق علمی نشان می‌دهد که مسئله جمعیت یک مسئله فرهنگی است و به قول مقام معظم رهبری یک عارضه است که قابل‌رفع است.

تبلیغ فرزند کمتر تبلیغ اشتباهی بود

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: میل به بی‌فرزندی، کم‌فرزندی و حتی میل به حیوان فرزندی که از غرب آمده است خلاف فطرت و طبیعت انسانی است و این ناشی از تغییر سبک زندگی جامعه است که متأسفانه از دهه ۶۰ و ۷۰ آغاز شد و جامعه را به فرزند کمتر تشویق کرد و دو نسل با این سیاست‌ها خو گرفتند و تغییر این سبک زندگی، کار طولانی‌مدت و پیچیده‌ای است و باید از روش‌های دقیق و کارشناسی برای تغییر این رویه غلط بهره‌مند شد.

ولایت مداری حضرت زهرا سلام الله علیها مثال زدنی است

علی نیکزاد «نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی» نیز در این جلسه بابیان اینکه در مورد عظمت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها گفتنی‌ها زیاد دارد با اشاره به فضلیت های آن حضرت اظهار داشت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در همه بزنگ‌های تاریخی حضور فعالی داشتند و ولایت مداری ایشان مثال‌زدنی است چراکه حضرت فاطمه نشانگر نقش عنصر ولایت و ولایت مداری در معارف عمیق اسلامی است و اگر امروز بخواهیم این ولایت مداری را ترویج کنیم بی‌شک کسی بهتر از حاج قاسم سلیمانی نیست.

وی یقین، اخلاص، شجاعت، ولایت‌پذیری و عشق ولایت به حاج قاسم را از ویژگی‌های سردار دل‌ها برشمرد و ادامه راه ایشان که توسل جستن به میدان بود را بهترین راهکار دانست.

مجلس و دولت «چراغ جوانی جمعیت» را روشن کردند

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران جمعیت از قانون تسهیلات مجلس برای جوانی جمعیت خبر داد و همکاری دولت و مجلس را در این زمینه مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت سیزدهم چراغ این حمایت‌ها را روشن کرده و مجلس نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای این قانون، بودجه خوبی را در نظر گرفته است.

به گفته وی؛ بودجه سال ۱۴۰۱ به مسئله برجام گره‌زده نشده و حرکت به سمت عدالت در این بودجه مورد تأکید قرارگرفته است.

در ادامه نیز برخی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی طی سخنان کوتاهی به نقطه نظرات خود در مورد بحران جمعیت اشاره کردند و در پایان نیز از بسته‌های محتوایی تبلیغی شهادت حاج قاسم و مکتب فاطمی که شامل کتاب‌هایی در این زمینه بود با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.