برنامه ریزی ها و فعالیت‌های معاونت فرهنگی سازمان حج و زیارت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در نشست شورای مدیران بعثه رهبری، مطرح و بررسی شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این معاونت تصریح کرد: مدیریت‌های معاونت فرهنگی تلاش کرده اند در حوزه‌های آموزش، جذب و سازماندهی روحانیون، اهل سنت و برنامه و محصولات فرهنگی به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند و به صورت ویژه رویکرد فعالیت‌های قرآنی در جمع کارکنان بعثه و سازمان حج و زیارت را پیگیری و اثرگذاری این رویکرد را در اولویت قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین رکن الدینی افزود: با توجه به آغاز اعزام زائران به عتبات عالیات و در آینده نزدیک به سوریه و پیش بینی‌ها و سناریوهای احتمالی در حوزه‌های حج تمتع و عمره مفرده جذب و گزینش معینه ها و روحانیون برای استفاده در سفرهای زیارتی مورد توجه بوده و از راهکارهای مختلف برای تأمین نیازها، برنامه ریزی و اقدام شده است.

در ادامه این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان واحدهای مختلف معاونت فرهنگی برای تسهیل در پیشبرد طرح‌ها، به روز رسانی سریع‌تر برنامه‌ها و تأمین نیازمندی‌های سامانه‌های اطلاعاتی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب افزود: با توجه به اینکه در دو سال گذشته عملاً سفرهای زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت به اعتاب مقدسه و سرزمین وحی قطع بوده است، مدیریت هزینه‌ها باید به صورت جدی اعمال شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به فرا رسیدن یوم الله نهم دی روز بصیرت و تجلی حماسه بزرگ میثاق امت با ولایت، تاکید کرد: در میان ادیان الهی اسلام پرچمدار بصیرت است.

وی با بیان اینکه عمل بدون علم و بصیرت فایده ندارد، افزود: اسلام دینی است که برای علم، دانش و دانشمند ارزش قائل است و به دنبال آن است که هر روزِ انسان بهتر از دیروز باشد.