با شیوع موج جدید ویروس اُمیکرون در عربستان، برخی محدودیت‌های کرونایی همچون رعایت فاصله اجتماعی از امروز در مسجدالحرام و مسجدالنبی اعمال می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، با شیوع امیکرون در کشورهای مختلف جهان، متولیان حرمین شریفین محدودیت‌های کرونایی را که در ماه‌های گذشته کاهش داده بودند، مجدداً از سر گرفتند.

بر همین اساس، از امروز نهم دی‌ماه (۳۰ دسامبر) در مسجدالنبی و مسجدالحرام فاصله‌گذاری اجتماعی مجدد برقرار می‌شود و زائران و عمره‌گزاران باید براساس فاصله‌گذاری تعیین شده از سوی متولیان حرمین شریفین به زیارت و اقامه نماز جماعت بپردازند.

متولیان حرم نبوی از روز گذشته به منظور رعایت سلامت زائران و‌ نمازگزاران روی زمین و به ویژه فرش‌ها و‌ قالیچه‌های مسجدالنبی اقدام به‌ جانمایی مشخص برای حفظ فاصله زائران از یکدیگر کردند. در مسجدالحرام نیز از امروز عمره گزاران و‌ نمازگزاران با رعایت فاصله به زیارت و اقامه نماز خواهند پرداخت. به گفته متولیان حرمین شریفین، تا اطلاع ثانوی فاصله اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی در مسجدالحرام و‌ مسجدالنبی اعمال می‌شود.

در ماه‌های گذشته با کاهش شیوع کرونا و افزایش روند واکسیناسیون عمومی، فاصله‌گذاری اجتماعی و حتی الزامی بودن استفاده از ماسک در فضاهای باز برداشته شد و حتی تعداد زائران خانه خدا افزایش یافت. اما اکنون با موج ویروس جدید این محدودیت‌ها بازگشته و در مکه مکرمه و مدینه منوره اعمال می‌شود. ازسرگیری محدودیت‌ها و شیوع ویروس امیکرون، برپایی حج تمتع سال آینده را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در هر صورت تاکنون سعودی‌ها درباره حج تمتع ۱۴۴۳ و حتی پذیرفتن یا نپذیرفتن زائر خارجی اظهارنظر نکرده‌اند و میلیون‌ها زائر در کشورهای مختلف در انتظار تشرف به خانه خدا در ایام حج تمتع هستند.

حرمین شریفین

حرمین شریفین