تا پایان روز هفتم نمایشگاه مجازی کتاب تهران حدود ۹۰۰ هزار نسخه کتاب به ارزش ۵۸۰ میلیارد ریال به فروش رسید.

به گزارش مرور نیوز، هفتمین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درحالی به پایان رسید و تا پایان این روز میزان فروش نمایشگاه از مرز ۵۸ میلیارد تومان عبور کرد.

فروش ۹۰۰ هزار نسخه کتاب در هفت روز

۲۱۰۰ ناشر از سراسر کشور با پایان هفتمین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران توانستند ۸۹۳ هزار و ۴۲۲ نسخه کتاب به ارزش ۵۸۰ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۶۵۴ ریال بفروشند.

ثبت ۱۵۷ هزار سفارش و ارسال ۱۰۷ هزار بسته تا روز هفتم

۱۵۷ هزار و ۶۵۰ سفارش از سوی مخاطبان در سامانه ناشران ثبت شده است که تاکنون ۱۰۷ هزار و ۳۶۸ سفارش به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است و ۴۳ هزار و ۹۲۹ سفارش در انتظار ارسال است.

علی رمضانی رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، عنوان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از فرآیند برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، این نمایشگاه را یک روز تمدید کرد و بر این اساس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا ساعت ٢٤ روز دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. مردم و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ketab.ir  کتاب‌های مورد نظر خود را با تخفیف ۲۰ درصدی خریداری کنند.

ناشران سفارش‌ها را زودتر تحویل پست دهند

رمضانی ادامه داد: پستچی‌ها در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، همیاران کتاب هستند و شیرینی نهایی خرید کتاب را به ذائقه مخاطب می‌رسانند. از این پس نیز تکمیل دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به دست آن‌ها صورت می‌گیرد. امیدواریم ناشران با سرعت بیشتری سفارش‌های ثبت شده را به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند، تا کتاب‌ها در کمترین زمان ممکن به دست خریداران برسد.

ناصر فیض: طرح‌های اجرا شده در نمایشگاه مجازی کافی نیست/ باید قیمت کتاب کاهش یابد

ناصر فیض شاعر، نویسنده و طنزپرداز کشورمان با حضور در ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: برنامه‌ها و طرح‌های زیادی برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شده اما کافی نیست؛ به نظر من اولین کاری که باید در نمایشگاه مجازی کتاب و در حوزه کتاب اتفاق بیفتد این است که با کاهش قیمت کتاب و اختصاص یارانه فرهنگی به هر نفر، این نمایشگاه هر سال به نفع مخاطبان برگزار شود.

باید کاری کرد مردم در این اوضاع اقتصادی بتوانند کتاب بخرند

وی ادامه داد: با دسترسی مخاطبان به کتاب از طریق فضای مجازی، هزینه رفت و آمد و هزینه حمل پست مرسوله به نفع سفارش‌دهندگان کاهش می‌یابد، به نظر من باید این نمایشگاه هرسال با برنامه‌ریزی درست و دقیق کاری کند تا با این اوضاع اقتصادی جامعه، مردم بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

امروز کارگاه «مهارت­‌های ارتباطی برای کتابداران» همزمان با هشتمین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.