رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران فقط ژانر اجتماعی نیست. متاسفانه برخی از ژانر‌ها در سینمای ایران مغفول مانده است.

به گزارش مرور نیوز، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر  اظهار کرد: سینمای ایران فقط ژانر اجتماعی نیست. متاسفانه برخی از ژانر‌ها در سینمای ایران مغفول مانده است.

رئیس سازمان سینمایی یکی از دلایل رضایت خود از جشنواره فیلم فجر امسال را تنوع در ژانر دانست.

به گفته او وقتی فیلم زیاد نداریم، دچار مشکل می‌شویم. به طور مثال اگر ۱۰ فیلم خوب در ژانر وحشت ساخته شود، می‌توان از بین آن‌ها بهترین فیلم را برای اکران انتخاب کرد. همچنین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم فیلم تخیلی و کمدی دوست دارند، اما در هیچ از این دو ژانر، در سینمای ایران، فیلم خوب ساخته نمی‌شود.

تهیه کننده فیلم به وقت شام، از ریزش سالانه مخاطبان سینما خبر داد و گفت: در سال‌هایی که سینمای ایران بسیار آزاد بود، حتی تا جایی که کارگردان می‌گوید من خودم در نشان دادن برخی از صحنه‌ها زیاده‌روی کردم، باز هم علایق مردم روی پرده نرفت. باید به ذائقه مردم توجه کنیم تا چرخه اقتصاد سینما در گردش باشد و تناسب عرضه و تقاضا بهتر شود.

وی با بیان اینکه تاکنون فقط هشت فیلم در سینمای رسانه اکران شده است و براساس این فیلم‌ها نمی‌توان درباره خوب یا بد بودن آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر قضاوت کرد، به انتقاد‌های مطرح شده پیرامون برخی از فیلم‌ها اینطور جواب داد: سیاست‌گذاری هیات انتخاب برای گزینش فیلم در ژانر‌های متنوع هوشمندانه بوده است.

خزاعی وعده داد که تاثیرات انتخاب امسال در تولیدات سال‌های بعد مشاهده خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی اصلاح برخی از سکانس‌های آثار جشنواره فیلم فجر را محدودیت ندانست. به گفته او بیشتر خانواده‌های مذهبی و غیرمذهبی ایرانی از متناسب نبودن برخی از سکانس‌های فیلم‌ها برای خانواده‌ها گلایه داشتند.

خزاعی با اشاره به اهمیتی که برای مقام خانواده قائل است، تاکید کرد: وظیفه دولت این است که با فیلمسازان وارد گفتگو شود و از آن‌ها بخواهد که دست به تغییراتی در ساخته‌های خود بزنند.

به گفته او فیلمسازان هم از این مسئله استقبال کردند. تغییرات در برخی از آثار جشنواره اعمال شد. فیلمی هم که در جشنواره اکران می‌شود یعنی قابلیت اکران عمومی دارد.