سازمان حج و زیارت از پیش ثبت‌نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات عراق از روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سازمان حج و زیارت از پیش ثبت‌نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات عراق از روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه خبر داد و گفتنی است، پیش ثبت‌نام این دور از سفرها تا پایان روز جمعه ۶ اسفندماه دارد.

سفرهای نوروزی عتبات عالیات عراق از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. سازمان حج و زیارت که پیش‌تر وعده داده بود برای کاهش قیمت سفرهای زیارتی، از اسفندماه مسیر زمینی را برقرار خواهد کرد، اینک اعلام کرده که این سفرها فعلا به صورت هوایی برنامه‌ریزی شده است. اعزام زائران نیز از ایستگاه‌های پروازی تهران و کرمان فعال است و سایر ایستگاه‌های پروازی از جمله مشهد، شیراز، تبریز و ... متعاقبا پس از راه‌اندازی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سازمان حج و زیارت همچنین در اطلاعیه‌ای جزئیات و شرایط پیش ثبت‌نام سفرهای نوروزی را اعلام کرد. بر این اساس متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره نوروزی می‌توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت (http://atabat.haj.ir) برای خود و همراهانشان پیش ثبت‌نام را انجام دهند.

پیش ثبت‌نام این سفرها از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ شروع می‌شود و تا پایان روز جمعه ۶ اسفندماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

سازمان حج و زیارت یادآور شده که اعزام‌های برنامه‌ریزی‌شده فقط به صورت هوایی است و در صورت اعلام مجوز اعزام زمینی، شرایط مربوطه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 پیش ثبت‌نام به صورت انفرادی و گروهی (حداقل یک نفر و حداکثر ۱۰ نفر) است. افرادی که متقاضی اعزام با هم هستند و در یک گروه ثبت‌نام می‌کنند، مانند اعضای یک خانواده، باید یک سرگروه داشته باشند. لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج شود.

هر نفر فقط یک بار و در یک گروه می‌تواند (به عنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام کند و چنان‌چه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت‌نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت‌نام با گروه جدید یا جابه‌جایی اسامی گروه خود باشد می‌تواند نسبت به ثبت‌نام دوباره اقدام و کد رهگیری جدید دریافت کند که در این صورت، اطلاعات ثبت‌نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

کدملی و مشخصات متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق داشته باشد و در صورت مغایرت، امکان ادامه فرایند وجود ندارد، بنابراین در ثبت کد ملی دقت مضاعف شود.

باتوجه به اطلاع‌رسانی‌های مرتبط با پیش ثبت‌نام از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان او) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل شامل روز، ماه و سال (به صورت چهاررقمی) در فرم نوشته شود.

کدملی همه افراد ده‌رقمی بوده و باید تمام ارقام (صفرهای سمت چپ) آن به طور کامل در فرم ثبت شود.

پس از قطعی کردن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می‌دهد که این شماره را یادداشت کرده و برای پیگیری‌های بعدی نزد خود نگهداری کنید.

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتن کارت واکسیناسیون دارای QR کد و نتیجه منفی آزمایش PCR برای ۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است.

در صورتی که تعداد افراد پیش ثبت‌نام‌شده از ظرفیت اعزام دوره نوروزی در استان‌های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق سایت به آن‌ها اعلام می‌شود.

قرعه‌کشی و اعزام افراد پذیرفته‌شده از استان محل سکونتِ سرگروه (قیدشده در سیستم) صورت می‌گیرد، بنابراین استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب کنید.

پس از پایان مهلت پیش ثبت‌نام (جمعه ۶ اسفندماه ۱۴۰۰ ) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت‌نام شده میسر نیست.

داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ اعزام ضروری است.

فقط افراد پذیرفته‌شده در قرعه‌کشی دارای اولویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی میسر نیست.