دومین جایزه کتابدان با معرفی کتابخانه‌های برتر شهر تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش مرور نیوز، دومین دوره از جشنواره «کتابدان» با هدف معرفی شاخص‌ترین کتاب‌های حوزه تاریخ انقلاب اسلامی به عموم مردم، همزمان با دهه فجر و چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط فرهنگسرای گلستان برگزار شد؛ در این طرح، ۱۰۰ کتاب با موضوع کلی تاریخ ایران و انقلاب اسلامی در قالب کلیپ معرفی و در فضای مجازی منتشر شد.

کتاب‌هایی که در این دوره از کتابدان معرفی شدند، در چهار حوزه کلی «تاریخ ایران و انقلاب اسلامی»، «زندگی‌نامه و خاطرات چهره‌های انقلابی»، «داستان و رمان انقلاب اسلامی» و «کتاب‌های کودک و نوجوان با موضوع انقلاب اسلامی» بودند که برای تولید محصول به یکصد کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران معرفی شدند و برهمین اساس، تولیداتی از سوی این مراکز آماده و به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

بیش از ۹۰ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این رویداد شرکت کرده و تولیدات خود را با محوریت معرفی کتاب و نویسنده به دبیرخانه جشنواره واقع در فرهنگسرای گلستان ارسال کردند. در نهایت این آثار توسط سه داور مورد بررسی قرار گرفت.

پس از بررسی‌ها، آثار تولیدشده توسط سه کتابخانه برگزیده ‌شده و پنج تولید تصویری کتابخانه‌های دیگر شایسته تقدیر شناخته شدند.

براساس این گزارش، معرفی کتاب «تبخال» تولیدشده توسط کتابخانه گلستان، «باغ خرمالو» تولیدشده توسط کتابخانه اندیشه و «فصل کبوتر» تولیدشده در کتابخانه شیخ اشراق برگزیده شدند. همچنین «محله حاجی» تولیدشده در کتابخانه امیرکاشانی، «اولین امیر اولین ترور» تولیدشده در کتابخانه رازی، «چغک» محصولی از کتابخانه امام خمینی، «مفتون و فیروزه» تولیدشده در کتابخانه رسانه و «همه چیز فرو می‌ریزد» از تولیدات کتابخانه مهر شایسته تقدیر شدند.