وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در هفته فرهنگی ایران در لبنان به این کشور سفر کرده است، با حضور در روضة الشهیدین بیروت ـ محل دفن شهدای مقاومت ـ با قرائت فاتحه، نثار شاخه گل و ادای احترام به این شهیدان با شماری از مادران شهدای لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرور نیوز، هفته‌ فرهنگی ایران با عنوان «روزهای فرهنگی فجر» در لبنان که از روز دوشنبه (۹ اسفند) آغاز خواهد شد، با حضور محمدمهدی اسماعیلی گشایش می‌یابد. مراسم افتتاحیه در سالن آمفی تئاتر جمعیت هنرهای لبنان «رسالات» در بیروت افتتاح خواهد شد.

به همین منظور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی فرهنگی و هنری وارد لبنان شد و در بدو ورود به بیروت مورد استقبال رسمی وزیر فرهنگ و دیگر مسئولان فرهنگی و هنری این کشور قرار گرفت.

در نخستین برنامه خود در کشور لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی با تشریح اهداف سفر و حضور در این کشور به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ گفت.

اسماعیلی همچنین با حضور در شبکه خبری المنار از بخش‌های مختلف این رسانه بازدید کرد.

* شبکه المنار در جنگ روایت ها موفق بوده است

وی در حاشیه این دیدار با بیان اینکه شبکه المنار همواره در حوزه مقاومت پیشتاز بوده و خوش درخشیده است، تاکید کرد: با رصد اخبار این شبکه می‌توان صداقت و امانتداری را در روایت‌ها دید، کاری که هر رسانه‌ای باید به آن معتقد باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اینکه برای مقابله با شبیخون رسانه‌ای علاوه بر تخصص نیاز به ایمان هم است، افزود: شبکه المنار به خاطر  تقرب به اهل بیت و شهدا توانسته است در فضای رسانه ای بدرخشد.

اسماعیلی با تقدیر از مدیران و خبرنگاران این شبکه رسانه ای، گفت: امیدواریم بتوانیم جریان رسانه‌ای در منطقه را به کمک رسانه‌هایی مثل شبکه المنار تقویت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: در ابتدای کار دولت مردمی به ریاست آیت‌الله رئیسی، ایشان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کردند تا در بازار رسانه‌ای جهان به ویژه منطقه تلاش و حضور جدی و تاثیرگذاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این اقدام در دستور کار  این وزارتخانه است و امیدواریم با همکاری شبکه المنار بتوانیم سنگر جدید و قوی رسانه‌ای در این حوزه ایجاد کنیم.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که این سفر به لبنان منشأ تحولات جدید در حوزه رسانه‌ای دو کشور شود.

* ادای احترام وزیر فرهنگ ایران به شهدای مقاومت لبنان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عصر با حضور در روضه الشهیدین بیروت که محل دفن شهیدان عماد و جهاد مغنیه، عمادالدین نصرالله فرزند سیدحسن نصرالله و بسیاری از شهدای مقاومت است با قرائت فاتحه، نثار شاخ گل و ادای احترام به این شهیدان با شماری از مادران شهدا دیدار و گفت‌وگو صمیمی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در برگزاری هفته فرهنگی ایران در لبنان به این کشور سفر کرده است. این رویداد فرهنگی و هنری دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ با اجرای ارکستر ملی ایران گشایش می‌یاید.

بنا بر این گزارش، هفته فرهنگی شامل عرضه مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و علمی است که با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت های برگزیده فرهنگی و علمی و هنری کشور به صورت سازمان یافته و در مدت معین با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری معرفی و اشاعه جلوه های غنی فرهنگی و هنری تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشور ها از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان  خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ و برگزار می شود.

برگزاری نشست ها و گفت‌وگوی ادیان و گفت و گوهای فرهنگی و هنری، گفت‌وگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفت‌وگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و گفت و گوی های ادبی و شعریاز جمله برنامه های هفته های فرهنگی ایران در خارج از کشور است.

برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره های دانش افزایی  و توانمند سازی زنان  و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه های این سفر است.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد رودکی و و محمدحسین هادیان مدیر کل حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر اسماعیلی را در این سفر همراهی می کنند.