شبکه رادیویی صبا با تهیه و تدارک ۱۸ عنوان برنامه نوروزی به استقبال سال ۱۴۰۱ می‌رود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، حمیدرضا افتخاری، مدیر شبکه رادیویی صبا، در گفت‌وگو با گزارشگر این شبکه درباره ویژه برنامه های نوروزی عنوان کرد: با توجه به رویکرد رادیو صبا و انتظار ویژه ای که مخاطبان از این شبکه رادیویی به عنوان مرجع طنز و سرگرمی در ایام نوروز دارند، این شبکه از آذرماه ۱۴۰۰ با دریافت طرح‌های ویژه نوروز و بررسی و ارزیابی آنها با ۱۸ عنوان برنامه به استقبال سال جدید می‌رود.

وی افزود: این مجموعه برنامه ها در حوزه گردشگری، ادبیات، استعدادیابی، طنز، مستند نمایشی، موسیقی های نوروزی، روایت داستان‌های نوروزی و جنگ نمایشی در فضایی شاد، از ۲۸ اسفند پخش می شود.

مدیر رادیو صبا افزود: این مجموعه برنامه ها شامل برنامه های جدیدی هستند که ویژه ایام نوروز تهیه و تدارک دیده شده‌اند و گروهی هم از برنامه‌های روتین شبکه هستند که به صورت ویژه با حال و هوای نوروزی راهی آنتن می‌شود.

‌وی برنامه های «همسفر صبا، عید دیدنی با صبا، خانم ها آقایان بهار، دفتر نوروز، آنچه گذشت، در حاشیه  و پیک نیک» را به عنوان برنامه های جدید نوروزی معرفی کرد.

مدیر رادیو صبا درباره ویژه برنامه سال تحویل در این شبکه بیان کرد، برنامه زنده ویژه سال تحویل از ساعت ۱۵ به مدت پنج ساعت با بخش های متنوع مثل سیاه بازی، اجرای موسیقی زنده، تجلیل از برندگان مسابقات برگزار شده در شبکه و طنز آهنگ همراه با اتفاقات جالب و شنیدنی با اجرای مهبد قناعت پیشه لاله جلال آبادی همراه مخاطبان می شود.

افتخاری در ادامه گفت: برنامه «همسفر صبا» در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۰ صبح به صورت زنده با اجرای مهبد قناعت پیشه و محمدرضا قلمبر همراه و همسفر مخاطبان رادیو صبا می شود که در حال سفر شنونده رادیو صبا هستند و یا در خانه در فضایی شاد همراه و همسفر صبا می شوند.

«همپای صبا» به صورت زنده در ایام نوروز با هدف معرفی مناطق گردشگری ایران در قالب مسابقه پیامکی به بیان آداب، سنن نوروزی و اطلاع رسانی نوروزی می پردازد. این برنامه در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۸ با اجرای مهدی پر، پخش می شود.

افتخاری مسابقه «خنده ساز» را از  برنامه های شاخص نوروزی در این ایام دانست و گفت: مسابقه استعدادیابی «خنده ساز» ۱۸ طنزپرداز بعد از عبور از مراحل مقدماتی به این مسابقه راه پیدا کردند، که در چهارده روز با هم به رقابت می پردازند، و برنده این دوره مسابقه در پایان معرفی می شود. این مسابقه هر روز ساعت ۱۶ در ایام نوروز به تهیه کنندگی رضا عزتی تقدیم مخاطبان می شود. و برنامه  «خانمها آقایان بهار» با اجرای منصور ضابطیان روایت های شنیدنی با ترکیب موسیقی تقدیم مخاطبان می کند. این برنامه به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر روز ساعت ۷:۳۰ از رادیو صبا پخش می شود.

افتخاری افزود: در برنامه های نوروز، مستند داستانی با رگه‌های طنز داریم با عنوان «پیک نیک» که در آن دو تا از کاراکترهای شناخته شده رادیو صبا به نام «آقای نیک بختی» و نوه‌اش «امیر قشنگم» با سفر به جاهای کمتر شناخته شده ایران به معرفی این مناطق برای گردشگری در ایام نوروز می پردازند.

این برنامه به تهیه کنندگی امیر اکبری هرروز ساعت ۸:۳۰ تقدیم مخاطبان می شود.

محمدرضا قلمبر مجری طناز رادیو صبا در ایام نوروز در برنامه «عید دیدنی با صبا» میزبان عوامل این شبکه می شود و با آنها هم کلام می شود و مروری بر خاطرات نوروزی و اتفاقات ۱۴۰۰ در رادیو صبا دارد.

این برنامه به تهیه کنندگی نسیم صباغان در ایام نوروز ساعت ۱۴:۳۰ تقدیم مخاطبان می شود.

 «دفتر نوروز» برنامه ای است که امیرحسین مدرس دلنوشته های نوروزی را روایت می کند که با صداهای خاطره انگیز تلفیق میشود و دفتر شنیدنی ایجاد می کند. این برنامه در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۳:۳۰ پخش می شود.

جنگ شاد «شهر فرنگ» در ایام نوروز با شوخی با هر آنچه که می‌شود با آن شوخی کرد در فضای شاد با  نمایش‌های طنز  به مدت ۶۰ دقیقه تقدیم مخاطبان می شود.

حمیدرضا افتخاری در ادامه بیان کرد: «آنچه گذشت و درحاشیه ۱۴۰۰» ویژه‌برنامه‌های هستند که در در این ایام به مرور رخدادهای سال ۱۴۰۰ می پردازد. «آنچه گذشت» با اجرای محمد امرایی به شوخی با رخدادهای سال ۱۴۰۰ می پردازد. «در حاشیه ۱۴۰۰» با اخبار سیاسی سال گذشته شوخی می‌کند.

وی افزود: برنامه «نوروز پشت خاکریز» به روایت خاطرات نوروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس می پردازد. برنامه «لیمو ترش» در این ایام با میزبانی طنزپردازانی که کارهای نوروزی داشته اند تقدیم مخاطبان می شود.

عمو صبامکی در برنامه  «صبامک» پاسخگو پیامک ها و تماس های نوروزی شنوندگان می شود. برنامه «نی لبک» با پرداختن به موسیقی نواحی و روایت داستان های نوروزی در فضای فولک و شنیدنی تقدیم مخاطبان می شود.

برنامه طنز  «دکتر صبا» در این ایام با مراجعان نوروزی لبخند و شادی را تقدیم مخاطبان می کند.

افتخاری در ادامه گفت: سه عنوان برنامه نوروزی با مشارکت بخش های دیگر از رادیو صبا پخش می شوند، «لبخند ایران» با مشارکت سایر مراکز استانی به پخش برنامه های نوروزی این مراکز می پردازد. نمایش «پلاک ۲۰» که از برنامه‌های روتین این شبکه است، در ایام نوروزی با داستان های نوروزی همراه مخاطبان می شود.

در این ایام نمایش جدید نوروزی با عنوان  «عبدالبتیل رستگار می شود» برای مخاطبان پخش میشود که داستان آواز خوانی است که مسیر تحول اش را  در قالب نمایش همراه با اتفاقات جالب و شنیدنی مرور می کند.

در این ایام ۵ برنامه آرشیو در جدول پخش شبکه قرار خواهد گرفت.

مدیر شبکه رادیو صبا در پایان درباره برندگان مسابقه  «خنده ساز» گفت: بعد از ماه مبارک رمضان برندگان مسابقه «خنده ساز» و برگزیدگان جشنواره «زیر چتر لبخند» با ساخت برنامه ای تحت عنوان «زیر چتر لبخند» به نویسندگی و اجرایی خود برگزیدگان و برندگان اولین برنامه خود را تقدیم مخاطبان می‌کنند، که در ادامه امیدواریم بعد از گذراندن آموزش ها و آزمون های لازم در جمع برنامه سازان رادیو صبا قرار گیرند.

وی افزود: شنوندگان می توانند با آماده سازی خود برای شرکت در فصل دوم مسابقه «خنده ساز» و حضور در دوره دوم جشنواره  «زیر چتر لبخند» سال آینده در جمع صبایی ها قرار گیرند.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز بشنوید.