دانستن و رعایت آداب ورود به ماه مبارک رمضان به انسان کمک می کند که، نهایت استفاده را از این ماه پر برکت ببرد و در مقابل غفلت از این موضوع (آداب ورود به ماه رمضان) و عدم رعایت آن، ممکن است بهره مندی انسان از این ماه را کم کند.

به گزارش مرور نیوز، قبل از ورود به ماه رمضان که ماه بخشش و استغفار می باشد، بهتر است با بخشیدن دیگرانی که در حق ما ظلم و یا بی مهری روا داشته اند، خود را آماده پذیرایی از بخشش خداوند نماییم.

دانستن و رعایت آداب ورود به ماه مبارک رمضان به انسان کمک می کند که، نهایت استفاده را از این ماه پر برکت ببرد و در مقابل غفلت از این موضوع (آداب ورود به ماه رمضان) و عدم رعایت آن، ممکن است بهره مندی انسان از این ماه را کم کرده و یا یک غفلت کوچک، زحمات انسان در این ماه رحمت الهی را، از بین ببرد.

حضرت علی (ع) می فرمایند رسول خدا(ص) در نزدیکی های ماه مبارک رمضان ما را مورد خطاب قرار داده و فرمودند:" ای مردم به سوی شما روی می آورد ماهی که با برکت، رحمت و مغفرت است، ماهی که در نزد خداوند بهترین ماه ها است، روزهایش بهترین روزها، شب هایش بهترین شبها و ساعات او بهترین ساعات است. در این ماه به مهمانی خدا دعوت شده اید و خداوند شما را از اهل کرامت قرار داده است." برکات این ماه به اندازه ای است که پیامبر اسلام(ص) می فرماید: "نفس های شما در این ماه تسبیح خدا، خواب شما عبادت و اعمال شما مقبول و مورد رضای خداوند است و همه دعاها در این ماه مستجاب می شود."

توصیه های پیامبر درباره روزه داری و ماه مبارک رمضان

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند با قلب ها و نیات پاک از خدا بخواهید که در روزه داری و تلاوت قرآن موفق تان کند. در فرازی از این خطبه حضرت می فرماید آدم بدبخت کسی است که از ماه رمضان بگذرد و مورد بخشش خداوند قرار نگیرد. همچنین پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: بر من صلوات زیاد بفرستید که در روز قیامت شخص صلوات دهنده میزان اعمالش سنگین است. در ماه رمضان یک آیه قرآن بخوانید گویی یک ختم قرآن انجام داده اید.

بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان

نکته دیگری که در ماه مبارک رمضان وجود دارد این است که حضرت علی(ع) در هنگام خطبه رسول خدا (ص) بلند شدند و از ایشان پرسیدند بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان چیست؟ حضرت پاسخ می دهند که دوری کردن از گناه.

قرآن کریم نیز نتیجه روزه داری و ماه مبارک رمضان را در آیه 183 سوره بقره، تقوای الهی معرفی می کند. "یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کمَا کتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکمْ لَعَلَّکمْ تَتَّقُونَ". بهترین توشه برای ذخیره و سربلندی در پیشگاه خداوند متعال تقوای الهی است. یعنی انسان در برابر خداوند به واجبات خویش عمل کند و از محرمات و گناه پرهیز کند. در ماه مبارک رمضان گناهان کمتر می شود و این یعنی روزه داران حرمت ماه مبارک رمضان را نگه داشته و حریم الهی را حفظ می کنند.