سعید سالارزهی طراح و مالک عروسک جناب‌خان تاکید کرد تا امروز حتی یک ریال هم از برنامه «خندوانه »دریافت نکرده است و هیچ سازمانی از جمله صداوسیما به او پیشنهاد مالی نداده است. با این وجود او بازگشت جناب‌خان را به «خندوانه» بعید ندانست.

به گزارش مرور نیوز، یکی از موضوعاتی که طی هفته‌های گذشته مورد توجه رسانه‌ها بود حضور نداشتن عروسک جناب‌خان در فصل جدید برنامه «خندوانه » بوده است. مذاکرات زیادی در مورد این موضوع صورت گرفته، اما تا این زمان نتیجه‌ای نداشته و اکنون به نظر می‌رسد راه جناب‌خان روز به روز از برنامه «خندوانه »دورتر می‌شود. اما سئوال این است که آینده جناب‌خان، عروسکی که محبوبیت بالایی به دست آورده بود، چه خواهد شد؟

سالارزهی مالک عروسک جناب‌خان درباره شرایط ساخت فیلم سینمایی با حضور این عروسک گفت: «در ابتدا نیاز است  توضیحاتی ارائه دهم. اولین فیلم سینمایی «جناب خان» برای ما بیش از هر چیز دیگری حائز اهیمت است. زیرا معتقدیم موفقیت در این فیلم سینمایی کمک بزرگی به برند جناب‌خان خواهد کرد و ماندگاری این عروسک تا حد زیادی به حضور در این فیلم سینمایی مرتبط است. اتاق فکر ما اکنون چند موضوع را مد نظر دارد. یکی از مواردی که بیش از هر چیز دیگری مهم است توجه به تفاوت و جایگاه جناب‌خان نسبت به عروسک‌های دیگر مانند کلاه قرمزی یا عروسک‌های شهر موشها  است،عمدتا برای کودکان جذاب و حائز اهمیت بود، اما جناب‌خان مخاطبان زیادی را در سنین مختلف به خود جذب کرده است. این یعنی اینکه باید این فیلم به گونه‌ای طراحی شود که برای تمامی سنین و خانواده ها جذاب باشد.اکنون ما به فیلمنامه و نگارش آن اهمیت زیادی خواهیم داد.»

او ادامه داد«پس از گذاراندن مراحلی و توجه به موضوعات تخصصی لازم است که به طراحی و نگارش فیلمنامه دقت زیادی داشته باشیم. از جمله نکات مهم چگونگی و زمان مناسب معرفی «احلام» و برادرانش و دیگر افراد خانواده‌ها در این فیلم سینمایی است. محمد بحرانی هم یک سری دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی دارد که از جمله آنها قرار گرفتن یک بازیگر جدید مثل رضا عطاران مقابل جناب‌خان است. البته من و گروه اتاق فکرمان این مسئله را در جلسات مختلف بررسی کرده‌ایم و نگرانی در این باره نداریم. اتاق فکر ما برای بررسی موضوعات کلی هنوز ادامه دارد و ما به زودی بعد اینکه تمامی مسایل را بررسی و نهایی کردیم سعی خواهیم کرد نگرانی‌های محمد بحرانی را نیز برطرف کنیم.»

مالک جناب‌خان درباره احتمال بازگشت به «خندوانه» اضافه کرد: «امکان بازگشت به برنامه «خندوانه» وجود دارد و من به هیچ وجه این موضوع را تکذیب نمی‌کنم. بسیاری این روزها در این فکر هستند که محمد بحرانی برای همکاری در فیلم سینمایی حضور خواهد داشت یا خیر تا این زمان با هیچ کسی درباره این فیلم مذاکره نکرده‌ام. معتقدم باید در ابتدا با محمد بحرانی صحبت کنم و بعد تصمیم بگیرم.»

سالارزهی درباره اختلافات به وجود آمده در برنامه «خندوانه» گفت: «اکثرا اعتقاد دارند که من به دلیل اختلافات شخصی و رفتارهایی که با من شده است دیگر حاضر به همکاری نشدم در صورتی که چنین موضوعاتی صحت ندارد. معمولا مسایل کاری را با موضوعات شخصی قاطی نمی‌کنم و اصولا ظرفیت گذشت از اشتباهات دوستان و همکارانم را نیز دارم. مساله برمی‌گردد به حقوق مادی و معنوی خودم و همکارانی که تا این زمان در خلق و پیشرفت شخصیت جناب‌خان تلاش کرده‌اند. یکی از نگرانی‌های ما احتمال دلزدگی و یکنواختی همکارانمان در برنامه «خندوانه» بوده است. اما اگر بتوانیم روزی این مساله را حل کنیم حضور پیدا خواهیم کرد. قطعا حضور جناب‌خان در این برنامه باعث می‌شود شاهد افزایش درآمدها و حضور اسپانسرها در این برنامه باشیم. پس اکنون حق با ما است زیرا طی دو سال گذشته هیچ توجهی نکردند و سهمی را برای ما قائل نشدند. عمدتا در چند وقت گذشته نیز صحبت‌هایی بی‌اساس صورت گرفته که هیچ کدام رنگ واقعیت به خود نگرفت. عقیده دارم مذاکره مستقیم و رسمی با سازمان صدا و سیما می‌تواند مشکلات را به سرعت حل کند.»

طراح شخصیت «جناب خان» اضافه کرد: «از همان ابتدا که کار را با «جناب خان» در تلویزیون شروع کردیم. روال کار به صورتی بود که اسپانسر می‌گرفتیم و خب مسائل مالی هم قابل حل بود. بعد از حضور «جناب خان» در «خندوانه » سعی کردیم این کار را صورت دهیم. اما هر چه تلاش کردیم و پیگری انجام دادیم اجازه ندادند که چنین کاری صورت گیرد و این موضوع تا همین امروز نیز ادامه پیدا کرد.»

سالارزهی درباره پیشنهادات صداسیما نیز گفت: «همانطور که قبلا هم گفتم هیچ پیشنهاد یا جلسه رسمی با سازمان صدا و سیما که در آن پیشنهاد مالی به بنده اعلام شود تا این لحظه برگزار نشده و پیشنهادها عموما شفاهی و غیر رسمی بوده است. درباره این موضوع که اعلام کرده‌اند من پولکی هستم و به دلیل مسائل مالی این کار را صورت داده‌ام باید اضافه کنم که اگر من حریص و پولکی بودم هیچ وقت حاضر نمی‌شدم به صورت مجانی دو سال با این برنامه همکاری کنم.»