برپایی محفل‌های ترتیل‌خوانی، ویژه‌برنامه‌های سحرگاهی و افطار از برنامه‌های سیما در رمضان امسال است.

به گزارش مرور نیوز، برپایی محفل‌های ترتیل‌خوانی، ویژه‌برنامه‌های سحرگاهی و افطار از برنامه‌های سیما در رمضان امسال است. همچنین قرآن، دستور زندگی، توجه ویژه به احیای جلسات خانگی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، بحث خانواده و آرامش هم از دیگر محور‌های موضوعی برنامه های تلویزیون در رمضان امسال است. همچنین پویش «به امید خدا» براى این ماه در شبکه هاى سیما طراحى و اجرا خواهد شد.

در حوزه احکام هم برنامه‌های کوتاهی در شبکه‌های یک و سه سیما در قالب موشن گرافی پخش می‌شود. همچنین مسابقه معارفی با نام «محیا» محصول جدید شبکه دو با محوریت احکام روى آنتن خواهد رفت.

شبکه‌های سیما امسال نیز در ماه مبارک رمضان قبل و بعد از اذان‌های صبح، ظهر و مغرب، ویژه برنامه هایى را به صورت زنده با هدف انتقال مفاهیم دینى، اخلاقی و تربیتى در لحظات اذان گاهی با بهره گیری از مباحث کارشناسان برجسته عرصه دین و اخلاق به منظور رفع نیاز‌های دینى و معارفى مخاطبان تدارک دیده اند.

محفل‌های ترتیل خوانی، ویژه برنامه‌های سحرگاهی و افطاری بخشی از این برنامه هاست، که روی آنتن شبکه‌های سیما می‌روند. در ادامه جزئیات این برنامه ها را بخوانید:

*** محفل‌های ترتیل خوانی ماه رمضان از شبکه‌های سیما

* شبکه یک هر روز در ماه مبارک رمضان، ۴۵ دقیقه بعد از اذان صبح، ترتیل خوانی قرآن کریم را از مشهد مقدس حرم رضوی (ع) پخش می‌کند.

* ترتیل خوانی شبکه دو هر روز در ماه مبارک رمضان ساعت ۱۰:۳۰ صبح از شهر طبس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) به روی آنتن می‌رود.

* در شبکه سه، پخش ترتیل خوانی قرآن کریم هر روز ساعت ۱۴:۵۰ به صورت زنده همراه با تفسیر کوتاه از شهر قم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) پخش می‌شود.

* شبکه چهار هر روز ساعت ۱۴ به صورت زنده از شیراز حرم مطهر احمدبن موسی شاه چراغ علیه السلام ترتیل خوانی را برای مخاطبان خود پخش می‌کند. جمع خوانی قرآن کریم در ساعت ۳ بامداد از این شبکه بازپخش می‌شود.

* ویژه برنامه «انس با قرآن» در ماه مبارک رمضان هر روز به صورت زنده بعد از نماز ظهر و عصر از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) شهرستان ری از شبکه پنج پخش می‌شود.

* شبکه قرآن و معارف سیما نیز ترتیل جزء خوانی را در سه نوبت ساعات ۵:۳۵، ۱۰:۲۰ و ۱۷:۳۰ به صورت زنده از مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم امام خمینی (ره) به روی آنتن می‌برد.

* جزءخوانی قرآن در شبکه افق هر روز ساعت ۱۷ در ایام ماه مبارک رمضان به صورت زنده و مستقیم از صحن گوهرشاد حرم رضوی مشهدالرضا (ع) پخش می‌شود.

* در شبکه امید هر روز قبل از اذان ظهر از ساعت ۱۲:۳۰ از بندر بوشهر امامزاده مهیمن و حمزه علیهما السلام به روی آنتن این شبکه می‌رود.

* در شبکه جهانی جام‌جم هر روز ساعت ۱۶ ترتیل خوانی کلام الله مجید از نجف اشرف پخش می‌شود.

* در شبکه آموزش هر روز در ماه مبارک رمضان ساعت ۱۸:۳۰ از اصفهان مزار امامزاده ابراهیم و اسماعیل علیهما السلام پخش می‌شود.

*** برنامه‌های تلویزیون در سحرگاهان ماه مبارک رمضان

* «ماه خدا» ویژه برنامه سحری ماه رمضان شبکه یک سیما، با اجرای حسن سلطانی شامل بخش‌های مختلف کارشناسی، سخن بزرگان، مناجات، مداحی و ... به روی آنتن می‌رود.

* «به افق بهشت» با اجرای سیدکاظم احمدزاده ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو از کربلای معلی به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه شامل بخش‌های متنوع گفت و گوی کارشناسی، مناجات خوانی، دعا، قرائت قرآن کریم، پخش کلیپ و سرود است.

* شبکه سه همچون ماه رمضان سال گذشته، ویژه برنامه «ماه من» را با اجرای نجم الدین شریعتی و به منظور بررسی مسائل مختلف دینی و فرهنگی با حضور کارشناسان مطرح دینى تهیه و تدارک دیده است.

* شبکه چهار با بازپخش برنامه «سحوری» با اجرای ساعد باقری شاعر سرشناس و سرآینده سرود ملّی کشورمان و اجرای نیایش‌های شنیدنی ویژه سحرگاه از اولین سحرگاه ماه مبارک رمضان، همراه روزه داران خواهد بود.

* شبکه پنج برای سحرگاهان ماه مبارک رمضان، برنامه «قرار بهشت» را تدارک دیده است. این برنامه به تهیه کنندگی توحید عرب و با اجرای مجید یراق بافان از گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، شب زنده داران ضیافت الهی را همراهی می‌کند.

ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیما با حضور خانواده محترم شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم از گلزار بهشت زهرا (س) تماشایی می‌شود و با بخش‌های مختلف مانند مناجات خوانی از اماکن متبرکه حرم رضوی، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و ... تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

* «مهمان خدا» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف سیما است که با اجرای هادی صلح جو از حرم مطهر امام هشتم (ع) روی آنتن می‌رود.

* در شبکه افق هم ویژه برنامه «وقت سحر» با اجرای صابر خراسانی و میزبانی از حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با موضوع کلی کارکرد اجتماعی دین و ارتباط زنده با سفره‌های سحری در مساجد، امامزاده ها، قبور شهدا و... و آیتم‌های متعدد دیگر روانه آنتن خواهد شد.

*** برنامه‌های سیما در لحظات معنوی افطار

* برنامه «دعوت» شبکه یک سیما با اجرای حجت الاسلام محمد برمایی با محوریت بررسی کتاب‌هایی که بر اساس واقعیت نوشته شده است و با هدف آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی به مخاطبان ارائه خواهد شد.

* شبکه دو سیما برنامه «آدم‌های خوب شهر» را با اجرای محمد سلوکی برای روزه داران پخش می‌کند. این برنامه با محوریت پرداختن به فعالیت‌های خیرین و نیکوکاران و گفتگو با آن‌ها به روی آنتن می‌رود.

* در شبکه سه، «مثل ماه» با اجرای رسالت بوذری ویژه برنامه افطار خواهد بود. این برنامه با دعوت از میهمانانی از حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی قبل از افطار به روی آنتن خواهد رفت.

* در شبکه چهار، مخاطبان، بیننده برنامه پرمخاطب «زندگی پس از زندگی» با اجرای عباس موزون خواهند بود.

* «هیوا» از ساعت ۲۰ ویژه برنامه لحظات عرفانی افطار شبکه پنج سیماست که اجرای آن را دکتر عاطفه میرسیدی بر عهده خواهد داشت.

* شبکه قرآن و معارف سیما از ساعت ۱۸:۳۰ با ویژه برنامه «ضیافت» و با هدف معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته جهان تشییع و بررسی ۳۰ شخصیت از علمای دینی مهمان خانه‌های مخاطبان تلویزیون خواهد بود.

* «بی انتها» ویژه برنامه افطار شبکه نسیم است که با روایتگرى حامد عسگرى و حال و هواى متفاوت و آیتم‌های خاص هر شب روی آنتن می‌رود.

* در شبکه جهانی جام‌جم برنامه‌ای با محوریت پرداختن به خصایص برجسته اخلاقی برگرفته از صحیفه سجادیه در قالب نمایش کوتاه در لحظات افطار ارائه می‌شود.

* شبکه افق ویژه برنامه افطار خود را با نام «چشمه» با اجرای مصطفی فاروئی از ساعت ۱۸ با محوریت پرداختن به فعالیت‌های مساجد در جامعه اسلامی پخش می‌کند.

* برنامه «ماهِ ماه» ویژه افطار شبکه سلامت سیما، هر شب، ساعت ۱۹ با اجرای اسماعیل باستانی به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

* شبکه امید با برنامه «سرقرار» ویژه افطاری خود با اجرای فاطمه امجدیان و سیدمحمدصادق تربتیان مخاطبان خود را همراهی می‌کند.

*** سخنرانی‌های مذهبی

سخنرانی مرحوم آیت الله مهدوی کنی ساعت ۱۳:۴۵، استاد رحیم پور ازغدی ساعت ۱۷:۰۰ و حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ساعت ۲۰:۱۵ در شبکه یک پخش می‌شود.

سخنرانی‌های حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در حسینیه همدانی‌ها هر روز ساعت ۱۳:۲۰ در روز‌های ماه مبارک رمضان برای پخش در نظر گرفته شده است.

سخنرانی‌های حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی را هر روز ساعت ۱۱ پخش می‌کند.

شرح دعای صحیفه سجادیه مرحوم آیت الله مصباح یزدی هر روز ساعت ۶:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

برنامه «تن‌ها مسیر» با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان را بعد از اذان ظهر پخش می‌کند. این برنامه به تهیه کنندگی محمد هادی سلیمی زاده با حضور مردم پخش می‌شود.

پخش سخنرانی‌های معارفی هر روز ساعت نیم ساعت قبل از برنامه سحر، ۶، ۱۲ و ۲۳:۲۵ سخنرانی آیت الله آقا مجتبی تهرانی، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، آیت الله مجتهدی تهرانی و حجت الاسلام والمسلمین عابدینی را پخش می‌کند.

برنامه سخنرانان حرم امام رضا (ع) نیز نیم ساعت قبل از ظهر از شبکه افق پخش می‌شود.