مجموعه مستند آقا مرتضی به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر از محصولات خانه مستند از ۱۸ و ۱۹ فروردین اکران آنلاین خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر قرار است از امشب به دلیل همزمانی با سالروز مرگ امیرعباس هویدا باسابقه‌ترین نخست وزیر پهلوی اکران آنلاین خود را در سایت خانه مستند آغاز کند.

مستند زندگی و زمانه مرگ امیرعباس هویدا ابتدا در ۴ قسمت ۴۲ دقیقه ای تولید شد و به زندگی جعبه سیاه بسیاری از اتفاقات دهه چهل و پنجاه ایران و به بررسی وضعیت رژیم پهلوی در ۱۵ سال انتهایی این رژیم می‌پردازد و نسخه سینمایی آن که تا امروز نمایش داده نشده است از ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ به صورت رایگان وارد اکران آنلاین خانه مستند می‌شود.

همچنین از جمعه ۱۹ فروردین به مناسبت شهادت مرتضی آوینی مجموعه مستند «آقا مرتضی» به کارگردانی سیدعباس سید ابراهیمی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر پخش خود را در سایت خانه مستند آغاز می‌کند و هرشب ساعت ۱۹ یک قسمت از آن به اکران آنلاین می‌رود.

مجموعه مستند «آقا مرتضی» به عنوان اولین مجموعه مستند جامع درباره زندگی شهید مرتضی آوینی، با الهام از کتاب «زندگی زیباست» که توسط سیدعباس سیدابراهیمی در سال ۹۰ تالیف شده، ساخته شده است.

این مستند ۷ قسمتی «آقا مرتضی» شامل تصاویر و روایت‌هایی از دوران کودکی، دانشگاه، پس از انقلاب، روایت فتح و در نهایت شهادت سید مرتضی آوینی در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ است.