آمار فیلم‌های ارسالی به هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) اعلام شد.

به گزارش مرور نیوز، آمار فیلم‌های دریافتی در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) به دبیری یدالله داج اعلام شد و بر این اساس 250 فیلم بلند سینمایی و مستند و 80 فیلم کوتاه داستانی و مستند برای حضور در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) ارسال شده‌اند.

همچنین امسال براى اولین بار بخشى با عنوان «ایران ٣٦٠ درجه» به جشنواره اضافه شده است که فیلم‌هاى انتخابى مستند درمورد رویدادها و مسائل مختلف ایران در این بخش به نمایش درمی‌آیند. آثار این بخش در اولین سال راه‌اندازی آن، توسط دبیر جشنواره و از بین مستندهای رسیده انتخاب می‌شود.

هیات داوران این جشنواره در بخش فیلم‌های بلند، متشکل از پنج نفر از افراد متخصص است که بهترین فیلم بلند فستیوال را انتخاب می‌کنند. جایزه بهترین فیلم بلند فستیوال، استوانه یا منشور طلایی کوروش است که به همراه 2 هزار دلار جایزه نقدی به برگزیده جشنواره اهدا می شود.

هیات داوران بخش فیلم های کوتاه فستیوال نیز، متشکل از سه نفر از افراد متخصص این حوزه است که جایزه بهترین فیلم کوتاه را به همراه 500 دلار جایزه نقدی به برگزیده اهدا می کنند.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس روز 26 می تا اول ژوئن 2022 (5 تا 11 خرداد 1401) برگزار می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۴۰۰) بود.

اسامی داوران و فیلم‌های حاضر در دوره هشتم جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیریت روابط عمومی این جشنواره را نغمه دانش آشتیانی برعهده دارد.