رییس سازمان سینمایی با حکمی مجید اسماعیلی را به سمت مدیرعامل موزه سینما منصوب کرد.

به گزارش مرور نیوز، طی حکمی از سوی محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی و رئیس هیات امنا موزه سینما، مجید اسماعیلی (داور خاص برنامه عصر جدید) به سمت مدیرعامل موزه سینما منصوب شد.

متن حکم مدیرعامل جدید موزه سینما به این شرح است:

«جناب آقای مجید اسماعیلی نظر به تعهد، سوابق مدیریتی و علمی و شناخت و اشراف نظری و عملی در حوزه سینما، جنابعالی را به سمت مدیر عامل موزه سینما منصوب می‌نمایم. امید است با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و میراث گرانقدر سینمای ایران و اتخاذ تدابیر موثر زمینه تحولات استعلایی در این مرکز فرهنگی و اجتماعی را فراهم آورید.

«عصرجدید» با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی اولین برنامه استعدادیابی تلویزیونی در ایران محسوب می‌شود که با حضور استعدادهای ویژه در زمینه‌های مختلف مقابل دوربین می‌رود. برنامه‌ای که پخش چند فصل از آن خبرساز بوده، تا جایی که فصل جدید این برنامه با حضور داوران جدید خالی از حاشیه نبوده!

مجید اسماعیلی در فصل سوم «عصرجدید» به عنوان داور حضور دارد.

اما در توضیح ناشناخته‌ترین داور این برنامه یعنی، مجید اسماعیلی که جایگزین سیدبشیر حسینی شده، گفته شده که چهره کمتر شناخته شده این جمع داوری است اما در سابقه‌اش تهیه‌کنندگی ۱۰ فیلم سینمایی همچون «دلشکسته» ساخته علی رویین تن، «چراغ های ناتمام» مصطفی سلطانی و «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی که هر سه تجربه اولین فیلم بلند سازندگانش محسوب می‌شوند ـ به چشم می خورد.

این استاد دانشگاه که از بنیانگذاران ساخت انیمیشن در ایران محسوب می شود و علاوه بر طراحی و تهیه چند مجموعه انیمیشن، ۲ فیلم در این حوزه کارگردانی کرده که می توان به انیمیشن مطرح «فرمانروای آب» اشاره کرد.

فعالان فرهنگی و کاربران فضای مجازی ضمن انتقاد از این انتصاب، عدم سابقه مرتبط با اداره این نهاد مهم فرهنگی را دلیل مخالفت خود با مجید اسماعیلی عنوان کردند.